//
کدخبر: ۱۳۰۱۴۷ //

نمایشگاه گردشگری سلامت با حضور ایران در عمان آغاز به کار کرد

کنفرانس و نمایشگاه بین المللی تخصصی گردشگری سلامت عمان (عمان هلث) روز دوشنبه در مرکز کنفرانس ها و نمایشگاه های عمان در مسقط آغاز به کار کرد.

نمایشگاه گردشگری سلامت با حضور ایران در عمان آغاز به کار کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور 'احمد بن محمد السعیدی' وزیر بهداشت عمان، جمعی از مقامات عمانی و سفرای خارجی از جمله حجت الاسلام والمسلمین نوری شاهرودی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان برگزار شد.

سفیر کشورمان قبل از مراسم افتتاحیه با برخی از مقامات شرکت کننده از جمله وزیر و معاون وزیر بهداشت عمان درخصوص آخرین وضعیت روابط فیمابین در زمینه پزشکی و گردشگری سلامت بحث و گفت و گو کرد.

وی همچنین پس از مراسم افتتاحیه با همراهی رایزن تجاری و بازرگانی سفارت از همه غرفه های ایرانی بازدید و در گفت وگو با مسئولین غرفه ها تاکید کرد که سفارت جمهوری اسلامی ایران همه سعی و تلاش خود را برای رفع موانع موجود با هدف ارتقاء و گسترش همکاری های فیمابین دو کشور در زمینه پزشکی به کار خواهد گرفت.

در این نمایشگاه که از دوم تا چهارم مهرماه برگزار می شود، ده ها شرکت از کشورهای ایران، آلمان، هند، مالزی، یونان و اعضای شورای همکاری خلیج فارس شرکت دارند و آخرین دستاوردهای خود در زمینه پزشکی و بهداشتی را عرضه می کنند.

پاویون جمهوری اسلامی ایران متشکل از 27 شرکت تخصصی در زمینه های تجهیزات پزشکی، صنایع دارویی، بیمارستان ها و مراکز طبی و همچنین دفاتر خدمات گردشگری پزشکی در این نمایشگاه برپا شده است.

ایران و عمان از دیرباز از روابط اقتصادی مناسبی برخوردارند و طی سال های اخیر همکاری های تجاری دو کشور به دلیل همکاری های بانکی رشد سریعی داشته است.

سلطان نشین عمان در سال های گذشته همواره رویکرد مستقلی در عرصه اقتصادی و سیاست خارجی و تحولات منطقه داشته است و در جریان مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 نقش مهمی ایفا کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عمان پیش تر اعلام کرد: درحالی که بازرگانان ما در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نمی توانند به راحتی فعالیت اقتصادی کنند، در عمان برای ایرانیان تمهیداتی درنظر گرفته شده که مهم‌ترین آن افتتاح حساب و نقل و انتقال پول از بانک‌های عمانی است. ضمن آنکه دو بانک ملی و صادرات که در مسقط شعبه دارند، اجازه صدور ضمانت نامه برای شرکت‌های ایرانی دارند و شرکت های عمانی نیز این ضمانت نامه‌ها را قبول دارند.

بانک مسقط که یکی از بزرگ ترین بانک های عمان محسوب می شود بعد از توافق هسته ای و لغو تحریم ها، اولین بانکی بود که اسفندماه 1394 در ایران شعبه دایر کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عمان دیروز (یکشنبه) اعلام کرد: با توجه به تسهیلاتی که عمان برای ورود اتباع ایرانی در نظر گرفته است، در اقدامی متقابل، دریافت روادید سفر به ایران برای اتباع عمانی لغو شد و تا 10 روز آینده اجرایی می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان