//
کدخبر: ۱۲۶۵۱۰ //

پاسخ دادگاه کیفری بین‌الملل به بولتون: به کار خود ادامه می دهیم

دادگاه کیفری بین‌المللی در واکنش به هشدار اخیر جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا به این دادگاه درخصوص اقداماتش در قبال اسرائیل و تحقیقات درباره فعالیت‌های آمریکا در افغانستان گفت که به فعالیتش بدون هیچ اخلالی ادامه خواهد داد.

پاسخ دادگاه کیفری بین‌الملل به بولتون: به کار خود ادامه می دهیم
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از هاآرتص، جان بولتون مشاور امنیت ملی دولت آمریکا گفت که واشنگتن به دادگاه کیفری بین‌المللی اجازه محدود کردن تدابیر نظامی اسرائیل یا تحقیقات درباره فعالیت‌های آمریکا در افغانستان را نخواهد داد.

بولتون در سخنرانی خود در اندیشکده آمریکایی گفت: ما با دادگاه کیفری همکاری نخواهیم کرد این دادگاه تقریبا برای ما مرده است.

تهدید بولتون در آستانه حملات ۱۱ سپتامبر و در حالی که قرار است قضات دادگاه کیفری بین‌المللی تصمیم خود را درباره تحقیقات درباره جنایات جنگی نیروهای امنیتی افغان، طالبان، شبه نظامیان شبکه حقانی و نیروهای آمریکایی در افغانستان از سال ۲۰۰۳ تاکنون اعلام کنند، صورت گرفته است.

بولتون همچنین دادگاه کیفری بین‌المللی را تهدید کرد در صورت انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های آمریکا در افغانستان، تحریم‌هایی را علیه این دادگاه اعلام خواهد کرد.

دادگاه کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه در بیانیه‌ای اعلام کرد این دادگاه یک نهاد مستقل و بی‌طرف برخوردار از حمایت ۱۲۳ کشور است و برای تضمین یافتن عاملان جنایاتی که وجدان بشریت را تکان داده بوجود آمده است. این دادگاه زمانی کار خود را آغاز می‌کند که کشورهای دخیل قادر به انجام این کار نبوده و یا نمی‌خواهند کاری انجام دهند.

در این بیانیه تصریح شد دادگاه کیفری بین‌المللی به عنوان دادگاه بدون هیچ اخلالی به کارش ادامه خواهد داد و این کار را مطابق با اصول و همچنین مفهوم کلی حاکمیت قانون انجام می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۵۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان