//
کدخبر: ۱۲۶۲۱۰ //

رایزنی آمریکا و روسیه برای ایجاد کارگروه ضد تروریسم/ عملیات ادلب محرمانه طراحی می‌شود

معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد، واشنگتن و مسکو در حال گفت‌وگو درباره تشکیل مجدد کار گروهی برای پیگیری مسائل مربوط به تروریسم هستند که در جریان نشست هلسینکی میان ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ مورد بررسی قرار گرفت.

رایزنی آمریکا و روسیه برای ایجاد کارگروه ضد تروریسم/ عملیات ادلب محرمانه طراحی می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

اولگ سیرومولوتوف، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با اسپوتنیک تاکید کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه حین مذاکرات هلسینکی به ترامپ درباره "ابتکارعمل از سرگیری کارگروه دوجانبه ضد تروریسم" یادآوری کرده است. او تاکید کرد این مساله همچنین حین نشست ۲۳ اوت در ژنو میان نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا مورد بحث قرار گرفت.   

او افزود: در حال حاضر وزیران مرتبط از روسیه و آمریکا در تماس هستند و این رایزنی درباره تعیین پارامترهای مرتبط هرگز متوقف نخواهد شد... اکنون پیش‌بینی نتایج آن زود است. ما قویا حامی همکاری غیر سیاسی و برابر با آمریکا در حوزه ضد تروریسم هستیم که بر پایه احترام به منافع مشترک باشد.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، پارامترهای یک عملیات احتمالی در منطقه کاهش تنش ادلب سوریه به صورت جامع و محرمانه در دست بررسی است و جنبه‌های بشردوستانه را هم مدنظر دارد. سیرومولوتوف تاکید کرد: در رابطه با پارامترهای عملیات‌های ضد تروریستی در ادلب، چنین عملیات‌هایی به طور کلی با احتیاط و محرمانه با مشارکت تمام طرف‌ها برنامه‌ریزی می‌شوند و نه قوای نظامی و نه دیپلماتیک علنا درباره آن صحبتی نمی‌کنند.

این دیپلمات تاکید کرد: همزمان تمام جنبه‌های بشردوستانه مورد بررسی قرار می‌گیرد که شامل تلاش‌ها برای کاهش خسارت به غیرنظامیان و زیر ساخت‌ها است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۲۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان