//
کدخبر: ۱۲۶۳۴۸ //

نشست نظامی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، آمریکا و اردن در کویت

ارتش مصر از نشست روسای ستاد ارتش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر و آمریکا در کویت برای بررسی تهدیدها و چالش‌ها در سایه تحولات منطقه خبر داد.

 نشست نظامی اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، آمریکا و اردن در کویت
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از آناتولی، مصر، روز گذشته از نشست نظامی با حضور کشورهای عربی حوزه‌ خلیج‌فارس، آمریکا و اردن در کویت خبر داد.

«تامر الدفاعی» سخنگوی ارتش مصر، این خبر را ساعاتی بعد از نشست روسای ستاد ارتش مشترک تمامی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، اعلام کرد.

سخنگوی ارتش مصر در این بیانیه تصریح کرد «محمد فرید» رئیس ستاد جنگی ارتش مصر برای حضور در نشست روسای ستاد ارتش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس، مصر، اردن و طرف آمریکایی، به کویت رفته است.

این بیانیه به جزئیاتی درباره مدت این نشست یا موعد دقیق آن اشاره نکرده و گفته است که آن «به دعوت رسمی رئیس هیات ستاد مشترک ارتش کویت انجام شده است».

گفته می‌شود در نشست مذکور «درباره برخی پرونده‌ها و موضوعات در سطح همکاری نظامی بین کشورهای مشارکت‌کننده و رویارویی با تهدیدها و چالش‌ها در سایه تحولات اوضاع در منطقه خاورمیانه» رایزنی شده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، صبح دیروز نشست روسای ستاد ارتش مشترک کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس (عربستان سعودی، کویت، امارات، پادشاهی عمان، بحرین و قطر) در کویت برگزار شد و مشارکت‌کنندگان درباره راه‌های تقویت همکاری‌های نظامی و دفاع مشترک گفت‌‌وگو کردند.

از زمان آغاز بحران در روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در اواسط سال 2017، این نخستین بار است که قطر در نشست نظامی این شورا مشارکت می‌کند.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر افزون بر یک سال پیش روابط‌شان با قطر را به اتهام حمایت این کشور از تروریسم قطع کرده‌اند. دوحه بارها این اتهام را رد کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۳۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان