//
کدخبر: ۱۱۴۷۶۵ //

رزمایش دریایی چهار جانبه در دریای سرخ آغاز شد

ارتش مصر از آغاز یک رزمایش مشترک چند روزه با حضور نیروهای ویژه این کشور به همراه امارات، عربستان و آمریکا در آب های منطقه ای 'دریای سرخ' خبر داد.

 رزمایش دریایی چهار جانبه در دریای سرخ آغاز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 'تامر الرفاعی' سخنگوی ارتش مصر با صدور بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک اعلام کرد که این رزمایش در چارچوب آموزش نظامی مشترک مصر و آمریکا با عنوان 'پاسخ عقاب 2018 ' آغاز شده است . همچنین نیروهای نظامی عربستان و امارات برای اولین بار در این رزمایش مشارکت عملی خواهند داشت .

این بیانیه افزود: این رزمایش با مشارکت یگان های ویژه نیروهای دریایی کشورهای مصر، آمریکا، عربستان و امارات برای چند روز در دریای سرخ برگزار می‌شود و تعدادی از نظامیان اردن، پاکستان و کره‌جنوبی نیز به عنوان ناظر در آن حضور دارند.

بر اساس این بیانیه ، در روزهای گذشته مراحل مقدماتی و هماهنگی رزمایش پاسخ عقاب 2018 شامل آموزش نظری، ارائه روش های مهارت در میدان ، تاکتیک های جنگی نیروهای ویژه ، آموزش رهایی از مهمات منفجر شده ، اقدامات مشترک غواصی و مدیریت مشترک جنگ در طول شبانه روز با هدف برقراری امنیت دریایی علیه تهدیدهای منطقه، انجام شده بود .

در این بیانیه آمده است: این رزمایش با آموزش‌های نظری در زمینه‌ روش‌های خنثی سازی مین، تامین امنیت و آشنایی با تجهیزات مین زدایی آغاز شده است.

بر اساس این بیانیه ، تمرین های مشترکی نیز در زمینه آموزش بازرسی کشتی‌های مشکوک و همچنین حمله به سواحل انجام می شود. همچنین به منظور بهره‌گیری از تخصص تمام اعضای شرکت کننده در این مانور، فعالیت‌های مشترکی توسط نیروهای ویژه این کشورها انجام شده است.

رزمایش مذکور همزمان با ورود نیروی دریایی ویژه ارتش آمریکا و امارات به دریای سرخ آغاز شد.

رسانه های عربستانی مدعی شدند که این رزمایش چند روز پس از حمله نیروی دریایی ارتش و کمیته های مردمی وابسته به انصارالله یمن به دو کشتی عربستان و توقف عبور محموله های نفت خام از 'تنگه باب المندب' صورت می گیرد .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۷۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان