//
کدخبر: ۳۶۵۱۰۲ //
با حضور استاندارایلام؛

مشعل گاز در روستای چم‌روته سیروان روشن شد

در دومین روز از هفته دولت، با حضور استاندار ایلام، فرماندار، امام جمعه شهرستان و جمعی از مسئولان محلی، مشعل گاز در روستای چم‌روته سیروان روشن و آرزوی دیرینه مردمان این روستا محقق شد

مشعل گاز در روستای چم‌روته سیروان روشن شد

به گزارش فرتاک نیوز ایلام؛ محمود کشاورز در این آئین با اشاره به اینکه شرکت گاز استان برای گازرسانی به مناطق محروم و کمتر برخوردار استان برنامه‌ریزی مدونی در دست اقدام دارد، افزود: برای گازرسانی به روستای مذکور، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه شده است.

وی با بیان اینکه با گازرسانی به روستای چم روته ۱۵۳ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، اظهار داشت: برای گازرسانی به این روستا ۹۰۰۰ متر شبکه توزیع گاز اجرا شده است تا گامی در راستای محرومیت‌زدایی این منطقه باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام از کلنگ‌زنی اجرای ایستگاه CGS مستقل شهرستان سیروان خبر داد و تصریح کرد: برای اجرای این ایستگاه ۵ کیلومتر خط انتقال و تغذیه فلزی گاز اجرا می‌شود و مبلغ ۹۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه خواهد شد. 

کشاورز با اشاره به اینکه با گازرسانی به روستای چم‌روته، سیروان بعنوان یکی از شهرستانهای سبز استان معرفی می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و انتظار می‌رود با تلاش جهادی همکاران، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در اقصی نقاط استان در کمترین زمان ممکن انجام شود. 

وی با بیان اینکه شهرستان سیروان دارای یک شهر و ۶۴ روستا می‌باشد که همه مناطق شهری و روستایی آن از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، گفت: از ابتدای گازرسانی به این شهرستان تاکنون، ۳۳۰ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه گاز اجرا شده‌ است و تعداد مشترکین مناطق شهری و روستایی این شهرستان ۶ هزارو ۹۵۱ مشترک بوده که در این راستا تعداد ۵ هزارو ۴۸۵ انشعاب علمک نصب شده است.

همچنین استاندار ایلام در این مراسم به گفته حضرت امام (ره) مبنی بر اینکه مردم ولی نعمت ما هستند اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم به این گفتمان اعتقاد دارد و خدمت به مردم را وظیفه خود می داند و برای رسیدن به این اهداف همه تلاش خود را بکار خواهد گرفت.

 حسن بهرام‌نیا با اشاره به اینکه گاز، هزاران کیلومتر مصافت طی می کند تا بدست مناطق کمتر برخوردار برسد، افزود: خوشبختانه شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم کارنامه موفقی دارد و انتظار می‌رود باقیمانده روستاهایی را که دارای قابلیت گازرسانی هستند در کمترین زمان ممکن انجام دهند تا عدالت عمومی برای مردم مناطق محروم محقق شود.

وی از تلاش‌های مدیرعامل، کارکنان و پیمانکاران شرکت گاز استان در گازرسانی به مناطق محروم استان قدردانی کرد و اظهار داشت: هم اکنون ضریب نفوذ گازرسانی در مناطق شهری ۱۰۰ درصد و در مناطق روستایی استان ۹۷ درصد است که بالاتر از میانگین کشوری است که با اتمام پروژه‌های گازرسانی به روستاهای در دست اقدام، ضریب نفوذ گاز در مناطق روستایی استان به ۹۹ درصد خواهد رسید.

استاندار ایلام از خدمات ارزنده شرکت گاز به خاطر گازرسانی به مناطق مختلف استان و همچنین ارائه خدمات‌رسانی مطلوب و پایدار به آحاد مختلف مردم قدردانی و تصریح کرد: گازرسانی به مناطق مختلف کمتر توسعه یافته، باعث رونق روستاها، ایجاد اشتغال مولد پایدار روستایی و کاهش مهاجرت روستائیان به شهرها می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۵۱۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان