//
کدخبر: ۳۵۶۹۴۳ //

دغدغه های امام جمعه چرداول را ارج نهیم/ چرداول نیازمند توجه مسولین است

امام جمعه شهرستان چرداول با هوشمندی تمام می گوید اگر مرز مهران محل ورود به عتبات عالیات است چرداول مدخل ورودی استان است

دغدغه های  امام جمعه  چرداول  را ارج نهیم/ چرداول نیازمند توجه مسولین است

به گزارش فرتاک نیوز؛  تا چندی دیگر موسم اربعین  حسینی (ع ) فرا می رسد و دوباره دلدادگان کوی دوست راهی سرزمین کربلا و نینوا می شوند وهرعاشق سالار شهیدان  با خود نجوا می کند ؛

رفقا من هم نینوایی  شدم آقا طلبید و کربلایی شدم .

شهرستان چرداول  اولین  دروازه ورودی شمالی استان ایلام است که زوار از دو سه مسیر حمیل  ، تونل اربعین و پل سیمره خود را به شهرستان  چرداول  و سپس به مرز می رسانند .

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قنبربیگی  با درک همین اهمیت موضوع  است که چند هفته ای است بخشی از خطبه های  نماز جمعه  را به توسعه و ایجاد زیر ساخت های  شهرستان  چرداول  برای پذیرایی آبرومندانه  از زوار اختصاص  می دهند .

از ایجاد امکانات  در شباب و زاگرس و آسمان آباد گرفته تا توفیق میزبانی مردمان خداجوی شهر سرابله از زوار و ایجاد موکب دائمی در این دیار .

چرداول  علاوه برآنکه میزبان زوار سالار شهیدان در استان های مختلف  و کشورهای دیگر هم هست از سوی دیگر میزبان زوار عراقی هم هست که با پای پیاده  خود را به مشهد الرضا  می رسانند .

گاهی ساعت ها  پیاده  روی روزانه شب هنگام در حسینه ای اتراق می کنند و دریغ از یک زائر سرا و سایر امکانات  .

هنوز جاده ها پر پیچ و پر حادثه اند و مردمانش سهمی در بزرگراه ندارند .

امام جمعه شهرستان چرداول  با هوشمندی تمام  می گوید اگر مرز مهران محل ورود به عتبات  عالیات  است چرداول  مدخل ورودی استان است .

اینک که بر اثر چرخش ماه های قمری اربعین با فصل گرم سال تقارن پیدا می کند باید برای اسکان زائران در شهرستان  چرداول  با توجه به تفاوت دمایی آن با مهران چاره یابی کرد و لازمه آن ایجاد زیر ساخت های لازم در این سامان است.‌

 نویسنده :محمد رستمی فعال فرهنگی

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۹۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان