//
کدخبر: ۳۲۹۹۲۴ //

امام جمعه تبریز: موفقیت یک تیر و ۷ نشان سیلی سپاه به آمریکا

امام جمعه تبریز با بیان اینکه جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز این کشور هستند، گفت: آمریکایی‌ها یک سیلی در دریای عمان خوردند و صدای آن از جهات مختلف به گوش دنیا رسید.

امام جمعه تبریز: موفقیت یک تیر و 7 نشان سیلی سپاه به آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه تبریز این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با تبریک پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت کشورمان در آستانه ۱۳ آبان از آن موفقیت یک تیر و هفت نشان یاد کرد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها یک سیلی در دریای عمان خوردند و صدای آن از جهات مختلف به گوش دنیا رسید.

وی با بیان اینکه جاسوسان دیروز آمریکا دزدان دریایی امروز این کشور هستند، افزود: نیروهای آمریکایی یک نفتکش حامل نفت ایران را توقیف و محموله آن را به نفتکش دیگری منتقل کردند، اما با انجام عملیات هوایی توسط نیروی دریایی سپاه عملیات دزدی آمریکاییان خنثی شد و این عملیات از اهمیت ویژه و بالایی برخوردار است.

خطیب جمعه تبریز از پیروزی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در ناکام گذاشتن توطئه آمریکا برای دزدی دریایی نفت ایران را یک تیر و هفت نشان یاد کرد و گفت:  نظامیان آمریکایی حداکثر تلاش خود را برای مقابله با نیروهای سپاه کردند اما نهایتا ناگزیر و ناکام میدان و  صحنه را ترک کردند.

وی افزود:  این موفقیت تو دهنی به سعودی بود که فکر می‌کردند در پناه نیروی دریایی آمریکا موفقیتی بدست بیاورد تا روی شکست‌های سریالی خود در یمن سرپوش بگذارد و این پیروزی درآستانه اجلاس وین روحیه آمریکا را ضعیف می‌کند.

آل‌هاشم ادامه داد: عامل دیگر نیز با توجه به دلخوری چین از آمریکا بابت زیردریایی‌های استرالیا، این عملیات، پکن را به ایران نزدیک می‌کند و موضع تهاجمی چین به آمریکا را زیاد می‌کند

امام جمعه تبریز گفت: با توجه به شکاف اخیر آمریکا و فرانسه، عملیات و موفقیت سپاه فرانسه را از آمریکا دور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: باتوجه به تحرک جدید ایران در صادرات نفت، اقدام سپاه ضریب امنیتی صادرات ایران را افزایش می‌دهد و به درجه اطمینان می‌رساند.

 باید چگونگی مواجه با استکبار را یاد بگیریم

 آل هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه باید چگونگی مواجه با استکبار را یاد بگیریم، اظهار داشت:  تلاش برای ایجاد بازدارندگی، تلاش برای اتخاذ مواضع انقلابی، ممنوعیت پیوند و دوستی با کفار و دشمنان، ممنوعیت ترس از استکبار، ممنوعیت خوش گمانی و تکیه به استکبار، ثبات قدم و منفعل نشدن در برابر استکبار، فریب لبخند دشمن را نخوردن و سرسختی به مستکبرین از راه های مواجهه با استکبار است.

فرزندآوری سالم همراه با ارتقای حوزه سلامت و بهداشت

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود از نمایندگان مجلس به خاطر تصویب قانون حمایت از خانواده و جمعیت تشکر کرد و گفت: در تنظیم این قانون تلاش شده تا گذرگاه‌های برون از معضلات جمعیتی و ارتقای سلامت مادر و فرزند و افزایش خدمات بهداشتی و درمانی و ارتقای خدمات به خانواده‌های دارای فرزندان بیشتر دیده شود.

وی هدف این قانون را فرزندآوری سالم همراه با ارتقای حوزه سلامت و بهداشت دانست و افزود: کیفیت رشد جمعیت اهمیت زیادی دارد و آموزش‌های روانشناسی نشان می‌دهد خانواده‌هایی که فرزندان بیشتری دارند، از سلامت جسمی و روحی بیشتری برخوردارند.

آل هاشم ادامه داد: نهادهای فرهنگی و رسانه های جمعی و  ملی و نخبگان و نهادهای تبلیغی باید یک اقدام قرارگاهی و هدفمند با تقسیم کار ملی این فرصت طلایی را پاس بدارند و جوانی جعمیت ایرانیان را رقم بزنند.

چرا باید عدالت را مطالبه کنیم؟

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با طرح این سئوال که چرا باید عدالت خواهی کنیم و دنبال آن بوده و مطالبه کنیم، اظهار داشت: فوری ترین هدف تشکیل نظام اسلامی عدالت است که راز ماندگاری و موفقیت هر نظام اجتماعی است و حقیقت و هویت ما تحقق عدالت است و لازمه شکل گیری جامعه اسلامی است.

وی افزود: بر همگان لازم است عدالت را مطالبه کنند چرا که عامل گسترش اسلام و رفع بدبختی جوامع انسانی است.

امام جمعه تبریز با اشاره به روز فرهنگ عمومی گفت: باید تمام هم و غم ما ارتقای فرهنگ عمومی جامعه شود و نقش عموم مردم در ارتقای این فرهنگ عمومی بسیار اثر گذار است.

وی تصریح کرد: دست اندرکاران فرهنگ عمومی در کشور جلسات متعددی دارند ولی این کفایت نمی‌کند بلکه همه باید در این خصوص دست در دست هم داده و کمک کنیم.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: موثرترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت دارد، فرهنگ آن جامعه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۹۹۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان