//
کدخبر: ۳۵۶۷۹۵ //

بیش از هشت هزار فقره پرونده در دادگستری گیلانغرب مختومه شد

رئیس دادگستری گیلانغرب گفت: هشت هزار و ۳۴۵ فقره پرونده در یکسال گذشته وارد حوزه قضایی این شهرستان شد که با احتساب پرونده‌های مانده از سنوات قبل هشت هزار و ۳۷۳ فقره پرونده مختومه شده است

بیش از هشت هزار فقره پرونده در دادگستری گیلانغرب مختومه شد

به گزارش فرتاک نیوز؛نورالدین صفری» با تبریک هفته قوه قضاییه و بزرگداشت یاد آیت الله شهید بهشتی و یارانش، افزود: بیشترین آمار پرونده های کیفری مربوط به توهین و تهدید و ضرب و جرح و همچنین بیشترین پرونده های حقوقی مربوط به پرونده های مطالبه وجه، دعاوی ملکی و دعاوی خانوادگی بوده است.

وی اظهار داشت: زمان رسیدگی به پرونده ها در کمترین زمان ممکن قرار دارد و شعبه ای با موجودی نامتعارف در شهرستان وجود ندارد و با وجود بلا تصدی بودن برخی از شعبات با تلاش مجموعه در کمترین زمان ممکن پرونده ها مورد رسیدگی قرار می‌گیرد به گونه ای که حوزه قضایی شهرستان در بسیاری از موارد و حتی در آمار و عملکرد ماهیانه جزو حوزه های برتر استان نیز محسوب شده است.

رئیس دادگستری گیلانغرب در ادامه گفت: در بحث صلح و سازش نیز از ظرفیت متنفذین، ریش سفیدان و معتمدین اعضای شوراهای حل اختلاف به بهترین نحو استفاده شده که ماحصل آن افزایش ۲۰ درصدی پرونده‌های سازشی شهرستان است.

وی ادامه داد: در خصوص کاهش جمعیت زندانیان کیفری و استفاده از مجازات های جایگزین حبس نیز اقدام های خوبی صورت گرفته است و با وجود بعد مسافت زیاد شهرستان با مرکز استان همکاران قضایی ملاقات های متعددی را با زندانیان داشته اند و در جریان مشکلات آن ها قرار گرفته اند.

صفری اضافه کرد: در خصوص جرایم زندانیان غیرعمد و مالی نیز با اجرای برنامه گلریزان کمک های بسیار خوبی از سوی خیرین صورت گرفت که منجر به رفع مشکلات تعدادی از زندانیان شد.

وی گفت: در خصوص عملکرد شوراهای حل اختلاف نیز در یک سال گذشته ۲ هزار و ۶۲۵ فقره پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شده که با احتساب پرونده های باقی مانده از سال قبل۲ هزار و ۶۹۵ پرونده مختومه شده که در این بخش نیز تعداد پرونده های سازشی نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رئیس دادگستری گیلانغرب در ادامه سخنانش از مهمترین برنامه های هفته قوه قضاییه را عطرافشانی و غبار روبی مزار شهدا در نخستین روز از گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدا، دیدار با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران و دیدار مجموعه دادگستری با امام جمعه گیلانغرب، بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی و رسیدگی به مشکلات آن ها در حوزه قضایی، تشکیل میز خدمت و دیدار چهره به چهره با مردم به منظور پاسخگویی به مطالبات آن ها، بازدید همکاران قضایی از زندان مرکزی کرمانشاه و رسیدگی به مشکلات زندانیان و همچنین تجلیل از کارکنان دادگستری و اعضای شورای حل اختلاف نام برد

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان