//
کدخبر: ۳۲۲۱۱۳ //

آیت الله علم الهدی: ضرورت حل مشکلات معیشتی در دولت مردمی

امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه برخی فرصت طلب از وضعیت گرفتاری و استیصال مردم سوء استفاده کردند و با افزایش بیش از ٢ برابری کالاهای ضروری مردم برای خودشان کاخ ثروت و قدرت ساختند.

آیت الله علم الهدی: ضرورت حل مشکلات معیشتی در دولت مردمی
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار بارگاه حضرت رضا(ع)، اظهار کرد: در هفته دولت، دولت جدید تشکیل شد؛ نظام حکومتی ما از قدرتمندترین حکومت‌هاست چرا که این حکومت مردمی است و مردم هستند که به حکومت قدرت می‌دهند و این دولت از آنجا که مردمی است قدرتمند است.

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه چرا این دولت مردمی است، ادامه داد: مردم با اینکه گرفتار بودند و تحت فشار معیشتی بودند با این حال مقابل وسوسه‌های شیطانی ضدانقلاب ایستادند و پای صندوق رای آمدند؛ همچنین نمایندگان مردم در مجلس به اکثریت این وزرای پیشنهادی با بالاترین آرا، رای اعتماد دادند.

وی افزود: مردم از دولتی که به پشتوانه‌ی مردم روی کار آمده است؛ مطالبه و انتظار دارند که مشکلات آن‌ها را حل کنند؛ نمایندگان مردم در مجلس و وزرا هم از مشکلات مردم آگاه هستند و با اعتقاد به تأثیرگذاری بر معیشت مردم این مسئولیت را قبول کردند.

نرخ اجناس را با هماهنگی ملی بالا بردند

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برخی از این خلاء بین ۲ دولت استفاده کردند تا به تخت ثروت بنشینند، تکمیل کرد: آن‌ها فکر می‌کنند مرگ سراغشان نمی‌آید و نرخ اجناس را با هماهنگی ملی بالا بردند تا مسئولان استانی هم دستشان به جایی نرسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به داستانی از امینان امام صادق(ع)، متذکر شد: امام صادق(ع) پولی که به دلیل احتیاج مردم نرخش بالا رود را نجاست و پلیدی می‌داند؛ مردم پریشان سطل ماست را به هر قیمتی می‌خرند و این بی‌رحمی است؛ باید صبر می‌کردید این دولت بیاید و نهاده‌های دامی و مواد خام مورد نیازتان را به شما بدهد.

وی اضافه کرد: وزرا باید وضعیت مردم، این بی‌رحمی‌ها و نرخ‌های اضافی را ببینند و امیدواریم به برکت هفته دولت این مشکلات حل شود و معیشت مردم سامان بگیرد.

مصداق بارز تقوای عملی، ارتباط با همسایه است

آیت الله علم الهدی در خطبه‌ی اول، اظهار کرد: تقوای عملی در جریان ارتباط با دیگران مطرح است؛ یکی از مهمترین گروه‌هایی که انسان در زندگی با آنها تعامل دارد همسایگان هستند.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مصداق بارز تقوای عملی پس از ارتباط با والدین و فرزندان، رفتار با همسایگان است، ادامه داد: خداوند در سوره نساء ۲ نکته می‌فرماید و اول اینکه پروردگار وظیفه و تکلیفی که انسان از نظر احسان به پدر و مادر دارد را برای همسایگان هم گذاشته است.

وی در خصوص نکته دوم تشریح کرد: ما ۲ نوع همسایه داریم؛ اول همسایه‌ای که از خویشاوندان است و دوم همسایه‌ای که غریبه است؛ همسایه‌ی خویشاوند ۲ حق بر گردن ما دارد ولی همسایه غریبه یک‌ حق.

آیت الله علم الهدی افزود: امیرالمومنین (ع) خدمت به همسایه را از تأکیدات پیامبر دانسته‌اند؛ ارتباط با همسایه حتی به قدری مورد توجه است که همسایه از همسایه ارث می‌برد؛ در قدیم همسایه‌ها بر خلاف فاصله خانه‌ها، فاصله قلبی کمتری داشته و احساس مسئولیت نسبت به یکدیگر داشتند؛ متاسفانه فرهنگ زندگی امروز ما باعث فاصله قلبی همسایه‌ها با یکدیگر شده است؛ این زندگی دینی و اسلامی نیست.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه همسایه هم در آرامش و هم در ناآرامی زندگی ما نقش دارند، تکمیل کرد: همسایه‌های خوب می‌توانند به یکدیگر تکیه کنند؛ پیامبر اعتقاد داشتند که محله‌ی ما مقدم بر همسایه نیست؛ همسایه مهم‌تر از محله است؛ بالاترین ناامنی‌ها از طرف همسایه‌ی بد است؛ اول ناامنی آبرویی است؛ همسایه بد به افشای بدی‌های انسان می‌پردازد و خوبی‌ها را پنهان می‌کند.

وی تصریح کرد: بدی دوم این است که زن و بچه‌ی انسان در ارتباط با همسایه‌ی بد در امان نیستند و این بدترین حالت است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۲۱۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان