//
کدخبر: ۳۱۹۱۱۲ //

آیت‌الله علم‌الهدی: مطالبه از دولت جهادگر باید همراه با کمک جهادی باشد

امام‌ جمعه مشهد با تأکید بر اینکه مطالبه‌حق مردم است، گفت: دولت جدید با شعار جهاد و به‌عنوان جهادگر آمده است تا جهادی کار کند و مشکلات حل شود، بنابراین مطالبات هم باید با کمک جهادی همراه باشد تا مشکلات حل شود.

آیت‌الله علم‌الهدی: مطالبه از دولت جهادگر باید همراه با کمک جهادی باشد
به گزارش فرتاک نیوز،

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار مضجع نورانی امام رضا(ع)، ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کرد: هفته آینده حکم رئیس‌جمهور منتخب مردم از طرف مقام معظم رهبری تنفیذ و مراسم تحلیف در مقابل نمایندگان مردم برگزار می‌شود.

خطیب جمعه مشهد بابیان اینکه به‌این‌ترتیب دولت جدید کار خود را آغاز خواهد کرد، توجه به این نکته که دولت در چه شرایط و جوی این مسئولیت را آغاز خواهد کرد ضروری دانست و گفت: فضای فعلی کشور و وضعیت مطالبات مردم در این دولت جدید قابل‌تأمل است، رئیس‌جمهور وقتی وارد پاستور می‌شود مطالبات مختلف و پراکنده‌ای که او را احاطه و محاصره کرده است.

وی با تأکید بر اینکه مطالبه‌حق مردم است و باید از همه مسئولین حتی مقام معظم رهبری مطالبه داشت، گفت: باید ببینیم شکل صحیح مطالبه در این موقعیت از دولت جدید چیست و از دولتی که در این شرایط خاصی که بر کشور حاکم است می‌خواهد کار را به دست بگیرد با چه ادبیاتی باید مطالبه صورت بگیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی در تشریح شرایط حاکم بر کشور اظهار کرد: ازیک‌طرف استکبار جهانی و امپراتور رسانه‌ای استکبار که مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کرد حالا که به خواسته خود نرسیده در این  وضعیت آرام نمی‌گیرد و از طریق سوء نفوذها و تلقین‌ها و تزریق‌های شیطانی خود، افراد را وادار به خشونت می‌کند و آشوب‌های سیاسی برپا می‌کند که نمونه‌اش را در گوشه و کنار کشور می‌بینیم‌.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: از سوی دیگرکسانی که در انتخابات شرکت نکردند تلاش می‌کنند مطالبات به‌حق مردم را به نفع نیات فاسد خودشان جهت دهند و از این طریق در تحریک مطالبات فعالیت می‌کنند.

جریان‌های رقیب رئیس‌جمهور فعلی، موضوع بعدی بود که آیت‌الله علم‌الهدی به آن اشاره و تصریح کرد: جریان‌هایی که با این رئیس‌جمهور منتخب در عرصه انتخابات رقابت داشتند نیز درصدد این هستند که از عملکرد دولت جدید ایراد بگیرند و اشکال‌تراشی کنند و این اشکال را در بین مردم بزرگ نشان دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به سهم‌خواهی برخی افراد هم اشاره کرد و گفت: کسانی که در همین جریان به‌اصطلاح ولایی به سودای رسیدن به منصب، در انتخابات شرکت کردند، ستادها تشکیل دادند برنامه‌ها و فعالیت‌ها برای مردم عنوان کردند تا در این حکومت نصیبی داشته باشند و به سهمی برسند وقتی به هدفشان نرسیدند،  تخریب و خرده گرفتن بر مسئولین و وزرا و کسانی که متولی امر هستند، را در دستور کار خود قرار می‌دهند تا به مردم تلقین کنند اگر ما بر سرکار می‌آمدیم برای شما بهتر بود.

وی بیان کرد: از همه این موارد مهم‌تر، مردم انقلابی هستند که با توجه به شاخص‌های رهبری و شناختی که از  عملکرد گذشته آقای رئیسی داشتند به او رأی دادند، آن‌ها نیز در انتظار تحقق همه شعارها و رویکردهایی هستند که رئیس‌جمهور در زمان انتخابات اظهار می‌کرد، کمر مردم صبور و نجیب ما زیر بار  مشکلات این چند سال اخیر خمیده شده و انتظار دارند تحولی به وجود بیاید و هر چه زودتر این مشکلات کاهش پیدا کند.

مطالبات نباید انتقام‌جویانه باشد

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه مطالبات باید وظیفه محورانه باشد، عنوان کرد: افراد در هر مقام، قدرت یا موقعیتی که قرار دارند باید به‌عنوان تکلیف و وظیفه مطالبه کنند، مطالبات نباید انتقام‌جویانه باشد.

وی تبیین کرد: شکل بیان مطالبات نباید طوری باشد که آب در آسیاب دشمن بریزیم، آن‌هم دشمنی که می‌خواهد مملکت را به هم بزند و با آشوب‌های سیاسی درصدد زیرورو کردن نظام اسلامی است.

امام‌جمعه مشهد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گریزی به شعارهای دولت‌های پیشین زد و گفت: دولت سازندگی با شعار سازندگی و شعار توسعه اقتصادی آمد و بالطبع جریان سرمایه‌داری به سراغ آن رفت و  سرمایه‌داری تقویت شد؛ دولت اصلاحات با شعار توسعه سیاسی آمد و چون با این شعار آمد متأسفانه دگراندیشان به‌عنوان اینکه اصلاحات، اصلاح در اصل نظام است و باید نظام ولایی بر هم بخورد به سراغ آن دولت رفتند و آن وضعیت ناگوار را به وجود آوردند.

وی ادامه داد: دولت بعدی با شعار خدمت آمد و مردم استقبال کردند اما یک‌مرتبه قدرت مداری بر انگیزه خدمت دولت مسلط شد و  محور قدرت مداری مسئولین و دولتمردان را آن‌چنان گرفت که مردم را فراموش کردند و آن مشکلات ایجاد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید با یک شعار خاص یعنی شعار تعامل جهانی به میدان آمد و معتقد بود که اگر ما مشکلات ارتباطی خودمان را با دنیا و غرب حل کنیم هیچ مشکلی نخواهیم داشت و تمام مشکلات اقتصادی ما حل می‌شود؛ باوجودی که مقام معظم رهبری از همان اول تذکر دادند که نگاه به غرب مشکلات ما را بیشتر می‌کند اما این عقیده در دولت وجود داشت و در ۸ سال این خط را ادامه داد و دیدیم که جز افزایش فشار بر کشور و بدتر شدن فشارهای معیشتی و اقتصادی بر مردم  و سلطه بیشتر اقتصادی دشمن اثر و نتیجه‌ای نداشت.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: دولت جدید با شعار جهاد و  به‌عنوان جهادگر آمده است تا جهادی کار کند و مشکلات حل شود، بنابراین مطالبات هم باید با کمک جهادی همراه باشد تا مشکلات حل شود، با چنین دولتی اگر مطالبات خصمانه باشد کارها دچار خلل می‌شود.

غدیر تاریخ نیست بلکه دارای دو ماهیت فیزیکی و جریانی است

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه عبادی هم گفت: کلام ما در خطبه اول درباره تقوای عملی در ارتباطات بود، مکرر این امر مقام معظم رهبری که باید تقوا در زندگی روزمره برای مردم تبیین شود را گوشزد کردم؛ تقوا در مقام شعار به درد نمی‌خورد و در عمل ارزش دارد.

امام‌جمعه مشهد بابیان اینکه از هفته گذشته بحث تقوای عملی در ارتباط فرزندان با پدر و مادر را آغاز کردیم، افزود:  امروز به دلیل مقارن شدن با عید غدیر خم و شب میلاد مسعود امام هفتم به موضوع غدیر شناسی می‌پردازیم.

وی ادامه داد: معرفت‌شناسی غدیر یک مسئله ضروری است به‌ویژه اندیشه‌های سیاسی رشد یافته  امروز جامعه ولایی وابسته به امیر المومنین است.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه تا امروز ما درباره غدیر زمانی که بحث می‌شد تنها تحلیل یک مسئله تاریخی بود که در تاریخ صدر اسلام اتفاق افتاد، بیان کرد: اما واقعیت غدیر این است که غدیر تاریخ نیست بلکه دارای دو ماهیت فیزیکی و جریانی است، ماهیت فیزیکی غدیر که در ذی‌الحجه سال دهم هجرت رخ داد، شایسته گزینی برحسب شایستگی ساختاری است.

وی اذعان کرد: معمولاً در شایسته گزینی ها افراد باهم ارزیابی می‌شوند و شایسته انتخاب می‌شود اما شایسته گزینی برحسب شایستگی ساختاری این است که افراد باهم ارزیابی نمی‌شوند و به خاطر یک ساختار ویژه و آفرینش بسیار خاص فرد مخصوص به‌عنوان شایسته‌ای که شایسته ساخته‌شده است گزینش می‌شود و جریان فیزیکی غدیر خم این‌گونه بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۱۱۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان