//
کدخبر: ۱۹۵۳۹۵ //

ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور گفت: ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است.

ایجاد رفاه و افزایش ثروت در بافت‌های فرسوده از برنامه‌های اولویت‌دار دولت است
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد پژمان در بازدید از پروژه‌های بازآفرینی منطقه باغ خلج اراک اظهار کرد: اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید مسکن به منظور تعادل‌بخشی بازار، اقدامات ارزشمند و قابل دفاعی بوده که دولت نیز حمایت‌های مناسبی در این خصوص انجام داده است.

وی افزود: مردم باید آمادگی لازم را برای همکاری در راستای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده داشته باشند، چرا که از سیاست‌های اصلی دولت برطرف‌کردن مشکلات، نارسایی‌ها، آسیب‌ها و ارتقا زندگی مردم است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور تصریح کرد: در اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری، نگرش دولت مبتنی بر منفعت طلبی نیست، باید در بافت‌های فرسوده امکانات زیربنایی و روبنایی را فراهم کرد و مقررات ملی ساختمان در پروژه‌هایی که به مردم تحویل می‌شود، لحاظ شود.

پژمان ادامه داد: خط قرمز ما بهترین کیفیت و کاهش مخاطرات در ساخت این پروژه هاست و باید شرایط زندگی و منزلت اجتماعی مردم را بهبود ببخشیم.

معاون وزیر تصریح کرد: ایجاد رفاه و افزایش ثروت برای جامعه هدف در اولویت اقدامات دولت قرار دارد، باید خانواده‌های ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی را توانمند و تقویت کنیم تا شاهد تغییرات اساسی در این مناطق باشیم که این مهم با مشارکت حداکثری مردم محقق خواهد شد.

وی اضافه کرد: دولت تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، همچنین امکان دریافت سند، مطابق با طرح و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی به منظور نوسازی بافت‌های فرسوده وجود دارد. نوسازی بافت‌های فرسوده به گونه‌های مختلف نیازمند عزم ملی است.

به گزارش ایسنا، پروژه ۳۳۶ واحدی مهر و ماه باغ خلج اراک در زمینی با مساحت ۴۸ هزار و ۴۳۱ متر مربع با زیربنای ۱۷ هزار و ۶۰۰ متر مربع در شش بلوک ساخته شده است که از این میزان زیربنا ۵ هزار و ۴۴۴ مترمربع مسکونی، ۵۰۰ متر مربع تجاری، ۲۰۰ مترمربع مجتمع فرهنگی و فضای سبز است.

این پروژه عمرانی تاکنون ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است .۴۵ میلیارد تومان برای این پروژه عمرانی توسط شرکت انبوه سازان مسکن و شرکت آرمان‌ساز مرکزی سرمایه گذاری شده که ۱۱ میلیارد تومان آن در قالب تسهیلات بانکی برای ۲۸۴ واحد اختصاص داده شده است.

طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته، این پروژه در پایان سه ماهه دوم سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در جریان سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به اراک، عملیات اجرایی مجتمع مسکونی تجاری در خیابان فردین پور اراک در زمینی به مساحت ۱۲۶۰۰ مترمربع با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی آغاز و از نهاد توسعه محله کوی امام علی (ع) نیز بازدید شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۵۳۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان