//
کدخبر: ۱۵۴۰۲۷ //
با ریاست معاون فرماندار:

نشست انجمن کتابخانه:های عمومی شهرستان چرداول تشکیل شد

نشست انجمن کتابخانه‌‌های عمومی شهرستان چرداول با محوریت هماهنگی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی مشارکتی، هم‌اندیشی در خصوص نقش کتاب و کتابخوانی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان، به ریاست معاون فرماندار این شهرستان تشکیل شد.

نشست انجمن کتابخانه:های عمومی شهرستان چرداول تشکیل شد
به گزارش فرتاک نیوز،

  فتاحی اظهار داشت؛ کتابخانه‌های عمومی نقش بسزایی در پرکردن اوقات فرغت و آگاهی بخشی مردم دارند و در دولت تدبیر و امید به توسعه این مراکز توجه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: در شهرستان چرداول هفت باب کتابخانه فعال وجود دارد که سه باب آن در سه سال گذشته راه‌اندازی شده است و علاوه بر این یک باب کتابخانه در روستایی چشمه‌ماهی بخش هلیلان در دست ساخت  است و در دهه فجر سال‌جاری نیز نهمین کتابخانه عمومی شهرستان در روستای وارگه آسمان‌آباد کلنگ‌زنی خواهد شد.

 مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام هم در این نشست گفت:کتابخانه‌های عمومی در استان ایلام توسعه و رشد کتابخانه‌های عمومی بر اساس سند چشم‌انداز  1404 بوده و با برنامه‌ریزی انجام گرفته در شهرستان چرداول نیز کتابخانه‌های فعال به 10 باب تا سال 1400 خواهند رسید. 

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوعی در کتابخانه‌های عمومی در حال برگزاری است و برای ایام پیش‌رو خاصه ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های شاخصی در کتابخانه‌ها اجرا می‌گردد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در راستای پاسداشت فرهنگ بومی برگزار خواهیم کرد از جمله این برنامه‌ها، برنامه‌هایی تحت عنوان چل سروو(چهل سرود: مشاعره و خواندن اشعار محلی و تک بیت‌ها) است که از میراث بومی محلی نواحی مختلف استان ایلام است.

جلیلیان ادامه داد:در هفته کتاب امسال بیش از 10 هزار جلد کتاب از محل کتب اهدایی مردم جمع‌آوری شده است و به منابع کتابخانه‌ها اضافه شده‌اند.

 وی افزود در شهرستان چرداول کتابخانه‌ها رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته‌اند و با افزایش کتابخانه‌ها در این شهرستان، دسترسی جمعیت زیادی از مردم به منابع اطلاعاتی و امکانات کتابخانه فراهم گشته و در دهه فجر نیز ساخت کتابخانه عمومی در روستای وارگه کلنگ‌زنی می‌شود.

وی در پایان از همه نهادها و مسئولین خواست که به ترویج کتابخوانی و مراجعه به کتابخانه‌ها همت داشته و کمک کنند تا فرهنگ کتابخوانی در جامعه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش دانش و آگاهی مردم افزایش یافته و قوام یابد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۴۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان