//
کدخبر: ۴۵۰۸۶۹ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۰درصد کاهش به ۲۱۴۷دلار و ۳۴سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۸
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت طلا در روز دوشنبه به‌دنبال افزایش ارزش دلار و در شرایطی که سرمایه‌گذاران منتظر تصمیم سیاستگذاران بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا از جمله فدرال رزرو آمریکا هستند کاهش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.40 درصد کاهش به 2147 دلار و 34 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.56درصدی به 2149 دلار و 50 سنت رسیده است.

انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در پایان اجلاس دوروزه خود در روز چهارشنبه بین 5.25 تا 5.5 درصد ثابت نگه‌دارد. این احتمال وجود دارد که نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا به‌خاطر بالا بودن تورم در هر دو بخش مصرف‌کننده و تولیدکننده، تا مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا باقی بماند.

تاجران حالا 56 درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره در ماه ژوئن کاهش یابد. بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به‌عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش می‌دهد و تمایل برای خرید آن را کاهش می‌دهد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در این کشور در فوریه افزایش یافته است و قیمت تولیدکننده هم دربحبوحه بالا رفتن هزینه کالاهایی مانند بنزین و مواد غذایی بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند اگر فدرال رزرو رویکرد مالی آسان‌تری را در پیش بگیرد، ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا پایین می‌آید و از قیمت طلا حمایت می‌شود تا حدی که می‌توان 2200 دلار را برای آن پیش‌بینی کرد.

ارزش دلار در حدود بالاترین رقم طی دو هفته گذشته باقی مانده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.59 درصد کاهش به 25 دلار و 23 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 1.01درصدی 929 دلار و 41 سنت معامله می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۵۰۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان