//
کدخبر: ۴۴۸۶۱۰ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۱.۸۹ درصد افزایش به ۲۰۸۲ دلار و ۹۲ سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۱۲
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت طلا به بالاترین رقم طی دو ماه گذشته رسیده است. به نظر می‌رسد اطلاعات اقتصادی آمریکا احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو این کشور از ماه ژوئن را افزایش داده است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 1.89 درصد افزایش به 2082 دلار و 92 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 2 درصدی به 2095 دلار و 70 سنت رسیده است.

سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا و شاخص دلار پس از انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا کاهش یافته و تمایل برای خرید طلا را بالا برده است.

طبق اطلاعات اقتصادی آمریکا، تولید کارخانه‌ای در این کشور در ماه فوریه کاهش یافته است. افزایش سالانه تورم در ژانویه هم پایین‌ترین رقم طی سه سال گذشته بوده که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش می‌دهد.

به نظر می‌رسد بازارها متقاعد شده‌اند فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را تا اواسط سال جاری میلادی آسان‌تر می‌کند. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

تحلیلگران عقیده دارند اگر اطلاعات اقتصادی همچنان ضعیف باشند و بازارها در مورد کاهش زود هنگام نرخ بهره متقاعد شوند، قیمت طلا در 3 یا 4 ماه آینده به یک رکورد جدید می‌رسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 2.09 درصد افزایش به 23 دلار و 36 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.95 درصدی به 888 دلار و 26 سنت رسیده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۸۶۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان