//
کدخبر: ۴۴۹۱۴۵ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۲۱۲۶ دلار و ۴۰ سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۱۶
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به خاطر افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در ماه ژوئن و همچنین بالا رفتن تقاضا برای آن به خاطر درگیری‌های خاورمیانه از 2100 دلار فراتر رفت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.08 درصد کاهش به 2126 دلار و 40 رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.36 درصدی به 2134 دلار و 20 سنت رسیده است.

طلا در دسامبر 2023 به اوج 2135 دلار و 40 سنت رسیده بود.

بارت مالک، سرپرست بخش استراتژی کالا در تی‌دی‌سکوریتیز عقیده دارد دلیل اصلی افزایش قیمت طلا بالا رفتن احتمال کاهش نرخ بهره در کوتاه‌مدت است. پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا در سه ماهه دوم سال جاری میلادی به بیش از 2300 دلار برسد.

از طلا همواره به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی و مالی یاد می‌شود. قیمت این فلز گرانبها بیش از 300 دلار از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی و حماس افزایش یافته است.

تحلیلگران عقیده دارند با توجه به اظهارات مقامات فدرال رزرو در مورد ادامه سیاست‌های سختگیرانه پولی، قیمت طلا ممکن است کمی کاهش یابد، اما با آغاز کاهش نرخ بهره افزایش خواهد یافت. سرمایه‌گذاران حالا منتظر اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هستند تا مسیر کاهش نرخ بهره مشخص شود.

تاجران 70 درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را از ماه ژوئن پایین بیاورد. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را افزایش می‌دهد.

قیمت نقره با 0.56 درصد کاهش به 23 دلار و 85 سنت رسیده و پلاتین با یک افزایش 0.47 درصدی 887 دلار و 78 سنت معامله می‌شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۹۱۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان