//
کدخبر: ۴۴۷۲۵۴ //

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۲

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۶ درصد افزایش به ۲۰۲۹ دلار و ۶۰ سنت رسید.

 قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۲/۱۲/۰۲
به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت طلا برای پنجمین روز پیاپی افزایش یافته و در حدود 2030 دلار معامله می‌شود. قیمت طلا در روز گذشته به بالاترین رقم طی یک هفته رسیده بود. تاجران منتظر جزئیات اجلاس کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا هستند که قرار است امروز منتشرشود و سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست نرخ بهره فدرال رزرو ارائه دهد. این سیاست‌ها تعیین کننده شاخص دلار خواهند بود و مسیر حرکت سرمایه‌های غیر سوددهی مانند طلا را مشخص می‌کنند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.26 افزایش به 2029 دلار و 60 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.08 درصدی به 2041 دلار و 40 سنت رسیده است.

در این بین، احتمال آغاز روند کاهش نرخ بهره در اواسط 2024 ارزش دلار را پایین نگه داشته و باعث بالا رفتن قیمت طلا شده است. افزایش ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر می‌کند.

به علاوه، ادامه تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و طولانی‌تر شدن جنگ روسیه و اوکراین هم از قیمت طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن حمایت می‌کند. مجموعه‌ای از این عوامل حمایتی به طلا کمک کرده به بالاترین رقم طی یک هفته گذشته برسد.

بازارها حالا احتمال می‌دهند فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد در ماه ژوئن به پایین بیاورد که بر ارزش دلار تاثیر گذاشته و از قیمت طلا حمایت می‌کند.

اما سرمایه‌گذاران همچنان نگران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه در بحبوحه ادامه حمله یمن به کشتی‌های عازم فلسطین اشغالی هستند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 0.21 درصد افزایش به 23 دلار و 19 سنت رسید و پلاتین با یک افزایش 0.32 درصدی 908 دلار و 28 سنت معامله می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۴۷۲۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان