//
کدخبر: ۴۳۶۸۹۱ //

بیمه‌نامه‌ها وثیقه بانکی می‌شود؟

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی گفت: بزودی امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌ زندگی مهیا خواهد شد.

بیمه‌نامه‌ها وثیقه بانکی می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به این پرسش که سرانجام امکان توثیق بیمه‌نامه‌ها فراهم خواهد شد؟ گفت: برنامه‌ای تحت عنوان توثیق یعنی در واقع به ضمانت گذاشتن یکی از دارایی‌ها تنظیم شد. یکی از دارایی‌های مردم که در صنعت بیمه ظهور پیدا می‌کند بیمه زندگی است که افراد می‌توانند آن را به ضمانت در نظام بانکی، قضایی و... بگذارند.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد:، اما سوال اینجاست فردی در یک بانک تسهیلات دریافت می‌کند، اما ممکن است همزمان بخواهد بیمه خود را بازخرید کند بحث بر این بود که سامانه‌های ما به شکل برخط بدون تاخیر بتوانند متصل به نظام بانکی شوند تا اگر فردی بیمه‌نامه را در نظام بانکی به ضمانت گذاشت بتواند در آن سقفی که ضمانت تقبل کرده بلوکه شود این ارتباط سامانه‌ای در حال انجام است و حتما این انفاق خواهد افتاد.

او در پاسخ به این پرسش که یعنی وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه زندگی فراهم خواهد شد؟ گفت: بله بزودی امکان وثیقه‌گذاری بیمه‌نامه‌زندگی مهیا خواهد شد در خصوص زمان دقیق هم اقدامات در حال پیشروی است.

این مقام مسئول در خصوص این که آیا بیمه شخص ثالث هم این امکان را خواهد داشت که وثیقه قرار گیرد؟ می‌گوید: خیر چرا که بیمه شخص ثالث عددی( مبلغی) ندارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۶۸۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان