//
کدخبر: ۴۳۱۵۹۵ //
عضو کمیسیون صنایع و معادن : در گفت وگو با فرتاک نیوز برنامه نبض بهارستان:

قیمت واقعی خودرو در گرو صفر شدن تعرفه خودروهای وارداتی است+فایل صوتی

سید جواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با فرتاک نیزو برنامه نبض بهارستان گفت: تنها راهی که خودرو بتواند قیمت واقعی خود رو پیدا کند تعرفه وارداتی صفر است.

قیمت واقعی خودرو در گرو صفر شدن تعرفه خودروهای وارداتی است+فایل صوتی
به گزارش فرتاک نیوز،

سید جواد حسینی‌کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی فرتاک نیوز در رابطه با درخواست افزایش قیمت خودرو توسط خودرو سازان و تصویب هدف گذاری ساخت 3 میلیون خودرو تا پایان برنامه هفتم توسط مجلس صحبت کرد که این گفت وگو را با هم می خوانیم.

فرتاک نیوز : آقای حسینی کیا در برنامه توسعه هفتم مصوب شده که تا پایان برنامه میزان سالانه 3 میلیون خودرو تولید بشه آیا از نظر شما این تعداد محقق خواهد شد؟

سید جواد حسینی کیا؛  در حال حاصر زیر ساخت‌های کشور توان میزان تولید سالانه 2میلیون و دویست هزار خودرو در سال رو دارد مگر اینکه زیر ساخت‌های جدید در کشور ایجاد بشود نگاه برنامه توسعه این است که شاید بشود در طی 5 سال به این عد تعداد 3 میلیون رسید که به نظر من این میزان به دور از واقعیت است

فایل صوتی گفت وگوی فرتاک نیوز با آقای سید جواد حسینی کیا

فرتاک نیوز : اخیرا صحبت‌هایی مطرح می‌شود مبنی بر موافقت شورای رقابت در افزایش قیمت 40 درصدی خودروهای داخلی که مورد انتقادات جدی از جمله نایب رییس کمیسیون صنایع قرار گرفته است، نظر شما در این رابطه چیست؟

سید جواد حسینی کیا؛ تنها راهی که خودرو بتواند قیمت واقعی خود رو پیدا کند تعرفه وارداتی صفر است این نسخه‌ای است که خودروساز رو وادار میکند خودروی کیفی ارزان قیمت و رقابت پذیر تولید کند اما چون در کشور انحصار وجود دارد متاسفانه همه این ها به حاشیه می رود.

فرتاک نیوز : نظر و اقدام کمیسیون صنایع برای کنترل اوضاع و جلوگیری از افزایش قیمت چی هست؟

سید جواد حسینی کیا؛ ما در کمیسیون صنایع برنامه‌ای رو قبلا  آوردیم و اعلام کردیم به صورت پلکانی سالی 20 درصد تعرفه های واردات کاهش پیدا کند که مشکلات این حوزه مدیریت بشود که متاسفانه در بین راه سنگ اندازی‌ها و مخالفت هایی صورت گرفت و به نتیجه نرسید.


خبرنگار پارلمانی: محمد علی منتظریانی

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۱۵۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان