//
کدخبر: ۴۲۰۵۶۴ //

امروز بورس صعودی می شود؟

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ معاملات روز شنبه اهمیت بالایی برای تحلیل روند آتی شاخص‌های سهامی داشت.

امروز بورس صعودی می شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

برخی از تحلیل‌گران بر این باور بودند که ورود پول حقیقی در معاملات روز شنبه باعث افزایش ارزش معاملات خرد و شروع روند صعودی شاخص‌های سهامی می‌شوند. برخی نیز معتقد بودند که رکود، همچنان جو حاکم بر معاملات است و تا زمانی که دلار بازار آزاد سقف 50 هزار تومانی را پشت سر نگذارد؛ برآیند جریان پول حقیقی روزانه به سهام از 500 میلیارد تومان فراتر نمی‌رود و ارزش معاملات خرد نیز از سطح 8 همتی بالاتر نمی‌رود.

با این منوال پیش بینی می‌شود که بازار سهام امروز نیز ارزش معاملات خردی در سطح 5 یا 6 همتی داشته باشد. بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با کاهش ضعیف تراز  شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و مخصوصاً شاخص هم‌وزن در انتهای معاملات امروز بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز منفی ولی اندک پیش بینی می‌شود و ورود پول حقیقی به صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. صفوف خرید سهام که مدتی است پله پله افزایش می‌یابد؛ احتمال کاهش ارزش دارند و در سمت صفوف فروش سهام نیز احتمال رشد وجود دارد. احتمالاً در انتهای معاملات امروز سرانه خرید هر کد حقیقی تا سطح 23 میلیون تومانی کاهش یابد و سرانه فروش نیز اندکی رشد کند. بازدهی شاخص‌های اصلی بورس تهران نیز احتمالاً شرایطی مشابه بازدهی روز گذشته شاخص‌های اصلی فرابورس ایران داشته باشد و شرایط شاخص‌های فرابورس نیز افت بیشتری به نسبت روز گذشته به ثبت برساند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۰۵۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان