//
کدخبر: ۴۱۷۷۳۳ //

پیش بینی بورس شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ریزش بازار ادامه دارد؟

در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ با کاهش ۴ هزار و ۴۹۶ واحدی همراه شد.

پیش بینی بورس شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ریزش بازار ادامه دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

شاخص کل بورس در پایان معاملات روز چهارشنبه ۲۵ مرداد ، ۴ هزار و ۴۹۶ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح یک میلیون و ۹۷۳ هزار و ۶۸۵ واحد رسید. بازدهی این شاخص منفی ۲۳ صدم درصد بوده است.

 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش ۲ هزار و ۱۶۵ واحدی در رقم ۶۸۴ هزار و ۹۵۷ واحدی ایستاد. بازدهی این شاخص نیز منفی ۳۲ صدم درصد بوده است.

 

شاخص کل فرابورس نیز با افت ۹۴ واحدی به رقم ۲۵ هزار و ۴۲۰ واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش ۵۹۵ واحد به سطح ۱۲۳ هزار و ۳۸۶ واحد رسید.

 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به ۱۰ هزار و ۵۹۲ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۸۰۴ میلیارد تومان بود که ۸ درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

 

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش ۱۹ درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم ۳ هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در ۶ ماه گذشته است. امروز ۳۱ درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

پیش بینی بورس شنبه 

علی فراقی کارشناس بازار سرمایه در بررسی روند بازار بورس و همچنین در پاسخ به این سوال که آیا بازار رشد خواهد کرد، اظهار داشت: بازار در کوتاه‌مدت رشدی ندارد، اما در بازه بزرگ‌تر با رشد همراه خواهد بود، برای پاسخ توضیحی و تکمیلی‌تر باید گفت که بازار در شرایط کنونی و شرایطی که حداقل در چند ماه گذشته پشت سر گذاشته است با ایجاد ریسک‌های مختلفی که برخی را عمدی و برخی دیگر را می‌توان به‌طور غیرعمد برشمرد زیر سایه عدم جذابیت، برای سرمایه‌گذار ساخته است که حداقل در کوتاه‌مدت دید مثبتی به جذابیت بازار سرمایه نداشته باشد، موردی که حتی با تغییرات نوسانی بالای این ریسک‌ها توانایی قطعیت شرایط را برای سرمایه‌گذار فراهم نکرده و او را ناچار به عقلانی‌ترین کار (عقب‌نشینی در بازار) سوق داده است.

 

فراقی همچنین در ادامه افزود: در اقتصاد شاهد جمع‌آوری پول تا حد ممکن هستیم و مشاهده می‌کنیم که سیاست‌گذار از تمامی ابزار‌های خود جهت جمع‌آوری نقدینگی استفاده می‌کند که عملاً نه فقط بازار سرمایه بلکه کلیت اقتصاد و تمامی بازار‌ها را دست خوش این رکود و افت حجم معاملات قرار داده است.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه می‌گوید: چنانچه بخواهیم بازار سرمایه را بررسی نماییم عملاً در جنبش‌های رو به بالای بازار شاهد فاکتور‌های اصلی مورد نیاز برای ادامه مسیر رشد‌ها نیستیم؛ چیزی که در پس هر حرکت رو به بالایی در چند ماه اخیر رخ نمی‌دهد و بازار را یک گام به پایین‌تر می‌کشاند، رفتار بازار تأثیر گرفته است از موارد گفته شده و تعدادی دیگر از موارد گفته نشده که عملاً این دو با هم، همگرایی خاصی را در این مدت شکل داده‌اند.

 

در بازار سرمایه شاهد سیاست‌هایی بودیم که باعث می‌شود نقدینگی در گردش بازار توسط یک سری از ابزار‌ها و شرایط ایجاد شده جذب شود که حتی جدای از خروج پول از این بازار شاهد جذب پول (مانند عرضه‌های اولیه و پذیره نویسی ها) البته به تعدادی بسیار بیشتر از قبل هستیم که در همه شرایط بازار در حالت جذب ته مانده‌های پول‌های مانده در بازار هستند.

 

وی ابراز داشت: متأسفانه در جنبش و ریز موج کوچکی که در دل بازار در دو هفته اخیر شکل گرفته نمی‌توان برگشت مساعدی را حس نمود و بازار را مستعد می‌سازد که دست کم شاهد یک طبقه دیگر نزول باشد تا بعد از آن بتوان در قدم‌های بعدی بسته به شرایط موجود و رفتار سرمایه‌گذاران بازار، گام بعدی را گام برگشتی یا تکرار حالات چند ماه گذشته در نظر گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۷۷۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان