//
کدخبر: ۴۱۵۹۷۵ //

پیش بینی بورس دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲/افزایش جریان تقاضا!

هفته گذشته بود که پمپاژ اخبار مثبت، انتظارات خوش‌بینانه را نسبت به بازار سهام ایجاد کرد. روز ابتدایی هفته نیز آتش تقاضا در بازار شدت گرفت و باعث رشد 40 هزار واحدی نماگر تالار شیشه‌ای شد. با این حال روز یکشنبه کلیت بازار در محدوده خنثی معامله شد. پیش‌بینی کارشناسان از روند بورس تهران در روزهای آتی چیست؟

پیش بینی بورس دوشنبه 16 مرداد 1402/افزایش جریان تقاضا!
به گزارش فرتاک نیوز،

در روز یکشنبه نتوانست روند خوب ابتدای هفته را ادامه دهد. جریان معاملات در ابتدای بازار متعادل بود و شاخص کل در نیمه اول بازار، اطراف صفر تابلو حرکت می‌کرد.

با این حال بازار در نیمه دوم جان گرفت و صعودی شد؛ به طوری که نماگر اصلی بازار در پایان معاملات رشدی ۰.۳۴ درصدی را به ثبت رساند و به دو میلیون و ۴۰ هزار واحد رسید.

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات امروز را هفت میلیارد و 700 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را چهار هزار و 845 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

با کاهش قدرت روند صعودی شاخص استقبال حقیقی‌ها از بورس کمتر شد. به طوری که بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در روز جاری حکایت از خروج سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان بورس امروز، خبر از خروج 423 میلیارد تومانی پول از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.
 

تحلیل تکنیکال شاخص کل

با وجود رشد اندک شاخص کل در دومین روز هفته، نماگر تالار شیشه‌ای از بعد تکنیکال کار مهمی را انجام داده است. رشد 40 هزار واحدی شنبه، شاخص را به بالای خط روند صعودی مهم خود بازگرداند. رشد روز یکشنبه، هرچند اندک بود اما باعث حفظ شاخص کل بالای این خط روند شد. این مهم، خوش‌بینی میان تکنیکالیست‌ها را نسبت به روزهای آتی بازار سهام افزایش می‌دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۵۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان