//
کدخبر: ۳۵۰۰۹۶ //

صعود شاخص کل بورس در اردیبهشت ۱۴۰۱

7 روز معاملاتی از اردیبهشت 1401 می‌گذرد. در این 7 روز شاخص کل بورس روند پرنوسانی داشت اما بیش از آن که نزول کند، صعود کرد.


صعود شاخص کل بورس در اردیبهشت 1401
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهای کاری اردیبهشت ماه شاخص کل بورس تهران به طور کلی روند صعودی داشته است. در فروردین شاخص روند صعودی داشت و وارد کانال 1.5 میلیونی شد، این روند در اردیبهشت ماه نیز تداوم داشته اما نرخ رشد بازار کاهش یافته. خصوصا شاخص کل بورس که کمتر از شاخص هم وزن رشد کرده است.

در اولین روز کاری ماه، یکشنبه چهارم اردیبهشت، شاخص 7 هزار و 488 واحد نزول کرد. روز دوشنبه شاخص 2 هزار و 586 واحد بالا آمد. روز سه‌شنبه نیز رشد شاخص ادامه یافت و 15 هزار 526 واحد صعود کرد اما در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران هزار و 434 واحد کاهش یافت. روز شنبه دهم اردیبهشت شاخص هزار و 60 واحد و روز یکشنبه 3 هزار و 11 واحد رشد کرد و در سطح یک میلیون و 525 هزار واحد قرار گرفت. روز دوشنبه 12 اردیبهشت نیز شاخص بیش از 6 هزار واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 529 هزار و 783 واحد رسید.

بورس

 
 

 

بازدهی شاخص

شاخص کل در روز دوشنبه دوازدهم اردیبهشت نسبت به آخرین روز معاملاتی فروردین 17 هزار و 493 واحد بالا‌‌تر ایستاده است. بدین ترتیب بازدهی شاخص بورس در 7 روز کاری اردیبهشت ماه مثبت 1.1 درصد شد.

بر خلاف شاخص کل، در تمامی روزهای کاری اردیبهشت ماه شاخص کل هم‌وزن صعود کرد. شاخص هم وزن در روز دوشنبه به رقم 422 هزار و 616 واحد صعود کرد که نسبت به آخرین روز معاملاتی فروردین 21 هزار و 180 واحد بالاتر ایستاد و رشد 5.3 درصدی داشته است. 

 
 

بورس

رشد کوچک‌ترهای بازار سهام

رشد یک درصدی شاخص کل و رشد 5 درصدی شاخص هم وزن نشان می‌دهد که کلیت بازار سهام بیش از بزرگان و شاخص‌سازها رشد کرده است. در 7 روز کاری ماه اخیر نمادهای کوچک و متوسط بازار رشد بیشتری داشتند و ورود پول حقیقی بیشتری را ثبت کردند. در مقابل نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز با خروج پول حقیقی مواجه بودند.  

ارزش معاملات سهام

در 7 روز کاری اخیر میانگین ارزش معاملات کل 33 هزار و 468 میلیارد تومان بود و میانگین ارزش معاملات خرد بورس 5 هزار و 906 میلیارد تومان بود. بیشترین ارزش معاملات خرد به روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت برمی‌گردد که 6 هزار و 686 میلیارد تومان بود و کمترین رقم در روز دوشنبه پنجم اردیبهشت رقم خورد که ارزشی معادل 5 هزار و 316 میلیارد تومان داشت.  

میانگین ارزش صف‌های پایانی بازار

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 11 میلیارد تومان بود. بالاترین رقم 18 میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه 11 اردیبهشت ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت برمی‌گردد که 3.6 میلیارد تومان بود.

در 7 روز کاری اخیر میانگین ارزش صف‌های خرید نیز 489 میلیارد تومان بود. بالاترین رقم هفته 798 میلیارد تومان بود و در روز ‌دوشنبه 12 اردیبهشت ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز چهارشنبه هفتم اردیبهشت برمی‌گردد که 234 میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی

در 7 روز کاری اردیبهشت شاهد خروج پول حقیقی در 3 روز و ورود پول حقیقی در 4 روز دیگر بودیم. در مجموع 7 روز کاری اخیر 236 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی 33 میلیارد تومان بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۰۰۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان