//
کدخبر: ۳۸۱۴۴۱ //

جدول جدیدترین قیمت آپارتمان در آلوده‌ترین نقطه تهران

مقایسه قیمت خانه در سه منطقه ‌1 و 2 و 17 تهران که در این روزها که از درجه آلودگی هوای متفاوتی برخوردار هستند نشان می‌دهد، خرید خانه‌ای 50 متری در آلوده‌ترین نقطه تهران، حداقل نیاز به یک میلیارد و 300 میلیون تومان نقدینگی دارد .

جدول جدیدترین قیمت آپارتمان در آلوده‌ترین نقطه تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، در لحظه نوشتن این خبر، پارک سلامت در منطقه 17، آلوده‌ترین و ایستگاه دانشگاه شهید بهشتی در منطقه 1 و ایستگاه پونک در منطقه 2، پاک‌ترین مناطق تهران  هستند.

بررسی فایل‌های ارائه شده در پلتفرم‌های خرید و فروش مسکن به صورت آنلاین نشان می‌دهد، برای خرید یک خانه حدودا 50 متری در پاک‌ترین هوای تهران در این لحظه و واقع شده در منطقه 1 و در محله ولنجک، باید بودجه‌ای حداقل 7 میلیارد تومان در نظر گرفت و برای خرید خانه‌ای با همین متراژ در محله پونک و در منطقه 2 تهران، به بودجه‌ای حداقل 3 میلیارد و 500 میلیون تومانی نیاز است.

اما خرید خانه‌‌‌ای 50 متری در جنوب تهران و منطقه 17 که در لحظه نوشتن این خبر آلوده‌ترین منطقه تهران نسبت به سایر مناطق است، بودجه‌ای حداقل  1 میلیارد و 300 میلیون تومانی می‌طلبد.

اگر مالک خانه‌ای 50 متری و در منطقه 17 تهران، قصد داشته باشد به منطقه‌ای با هوای پاک‌تر همچون منطقه 1 نقل مکان کند، باید برای خرید ملکی هم‌متراژ ملک خود در منطقه 17، در ولنجک، رقمی حدود 5 تا 6 میلیارد تومان، به بودجه حاصل از فروش ملک 50 متری‌ خود در منطقه 17 اضافه کند.

البته این فرد، برای خرید خانه 50 متری در منطقه 2 و در محله پونک، برای افزودن به بودجه‌اش، رقمی بین 2 تا 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز دارد.

 این در حالی است که با سرمایه‌ای کمتر از بودجه‌ مورد نیاز برای خرید یک خانه 50 متری با قدمتی 30 ساله در منطقه 1 تهران،  می‌توان یک خانه 120 متری نوساز در محله فلاح و واقع در منطقه 17 تهران و با 5 میلیارد و 40 میلیون تومان خریداری کرد.

photo_2023-01-07_15-51-08

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۸۱۴۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان