//
کدخبر: ۳۷۹۳۵۱ //

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

امسال شاهد کاهش قابل توجه قیمت در بازار ارزهای دیجیتال بودیم. یکی از مهم ترین این ارزها بیت کوین است که از قله 67559 دلار تا محدوده 15500 دلار سقوط کرد.

 ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

ما قصد داریم در مورد دلایل ریزش قیمت بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال و زمان پایان آن با شما صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین

بیت کوین همچنان در محدوده زیر 20000 دلار گیر کرده و از زمان رسیدن به رکورد 68000 دلاری در نوامبر سال گذشته، بیش از دو سوم ارزش خود را از دست داده است. وضعیت دیگر ارزهای دیجیتال نیز مشابه بوده است. ارزش اتریوم کمتر از یک چهارم بالاترین قیمت 4700 دلاری خود است، در حالی که برخی از ارزها مانند Luna به طور کامل سقوط کرده و میلیاردها تومان ضرر برای سرمایه گذاران به همراه داشته است.

آیا ریزش بیت کوین تمام شده؟

تحلیلگران میهن سیگنال در صفحه تحلیل های کریپتوکارنسی هشدار می دهند که بیت کوین ممکن است تا قبل از پایان سال 2022 به 12 هزار دلار هم برسد. بازار کریپتو از پایان سال 2021 به حالت رکود کامل رفت و یک فصل فروش پیش بینی نشده را آغاز نمود. حتی افراد مشهور مانند کیم کارداشیان و غول های فناوری مانند ایلان ماسک، در مورد کاهش ارزش ارزهای دیجیتال و تأثیر آن بر آنها صحبت کرده اند.

نظر کارشناسان در مورد وضعیت بازار ارزهای دیجیتال و ریزش بیت کوین

زمانی که بیت کوین سقوط کرد، کل بازار کریپتو را نیز به همراه خود پایین برد. برای مدت طولانی، بیت کوین در بالای مرز 30000 دلار آمریکا قرار داشت اما به طور ناگهانی به زیر این سطح سقوط کرد و سرمایه گذاران را نسبت به چشم انداز آینده بیت کوین نگران کرد. در حال حاضر بیت کوین در محدوده 17000 دلار آمریکا تثبیت شده است. اما تحلیلگران رمزارز در مورد ثبات آن مطمئن نیستند و معتقدند که افزایش قیمت تصاعدی یکی از آخرین چیزهایی است که سرمایه گذاران باید از این ارز دیجیتال انتظار داشته باشند.

علاوه بر این، بازار کریپتو به طرز عجیبی از بازار سهام پیروی می کند که توسط چندین عامل کلان اقتصادی و مالی جهانی هدایت می شود. این یکی از دلایل متعددی است که باعث می شود سرمایه گذاران از دارایی های پرریسک تر مانند بیت کوین به سوی پناهگاه های امن مانند املاک و مستغلات و طلا فرار کنند.

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال بعد از ریزش بیت کوین

با توجه به الگوهای تاریخی مربوط به پدیده هاوینگ بیت کوین، امسال قرار نیست سرمایه گذاران زیادی در بازار ارزهای دیجیتال حضور داشته باشند. سال 2022 مشابه بازار نزولی کریپتو در سال 2018 بود. در این سال بیت کوین بیش از 50 درصد از ارزش خود را از دست داد. شاخص های کلیدی تخمین زده اند که با توجه به ریزش های قبلی در شرایط نزولی بازار، قیمت BTC می تواند چیزی بین 14000 تا 21000 دلار آمریکا باشد.

اگر ریزش بیت کوین ادامه داشته باشد و قیمت آن به کمتر از 14000 دلار سقوط کند، در واقع منجر به از دست دادن حدود 80٪ از ارزش آن نسبت به بالاترین قیمت یعنی 68000 دلار شده است.

علت ریزش بیت کوین

در مورد این سقوط قیمت می توان گفت مجموعه ای از عوامل دست به دست هم داده اند. شرایط اقتصاد ماکرو بسیار منفی است. در کنار این عوامل ماکرو، عوامل بسیار منفی خاص فضای کریپتو مانند ماجرای اخیر هک و ورشکستگی صرافی FTX و به دنبال آن BlockFi و نیز از بین رفتن ارزش استیبل کوین لونا و سقوط شبکه ترا نیز بر شدت نزولی شدن بازار رمزارزها افزوده است.

طبق گزارش کوین بیس، فروپاشی FTX، سومین صرافی غیرمتمرکز جهان، بحران نقدینگی ایجاد کرده که احتمالاً موجب افزایش طول مدت زمستان سخت ارزهای دیجیتال خواهد شد. سرمایه گذاران سازمانی زیادی که سرمایه خود را در این پلتفرم قرار داده بودند با ورشکستگی آن دچار مشکل شده اند. سرمایه گذاران خرد هم با از دست دادن وجوه خود در جریان این اتفاق از فضای ارزهای دیجیتال زده شده اند.

پیش از این، سقوط استیبل کوین TerraUSD و رمزارز پشتیبان آن یعنی لونا هم موجب زیان 40 میلیارد دلاری سرمایه گذاران و اثر دومینویی در بازار ارزهای دیجیتال شد.

ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین ماه هاست که با مشکل مواجه شده اند و عوامل متعددی از افزایش تورم گرفته تا افزایش مقررات و سرکوب استخراج کریپتو در کشورهایی مانند چین، باعث این امر شده است. به نظر می رسد که خریداران ارزهای دیجیتال در مواجهه با تورم جهانی و ریزش بیت کوین از ارزهای دیجیتال دور شده و به سمت سرمایه گذاری های کم خطرتر حرکت می کنند.

تحلیلگران صرافی ارز دیجیتال Bitfinex می گویند: «سطوح مارپیچی تورم باعث شده است که بازارهای مالی جهانی ریزش کنند زیرا چشم انداز رکود جهانی بزرگ به نظر می رسد».

ریزش بیت کوین تا کی ادامه دارد؟

چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار بزرگترین صرافی رمزارز جهان، بایننس، گفته است که بهبود بیت کوین از سقوط اخیر ممکن است سال ها طول بکشد:

«من فکر می کنم با توجه به این کاهش قیمت، از بالاترین قیمت 68000 دلاری به 20000 دلار در حال حاضر، احتمالاً مدتی طول می کشد تا بازگردیم»

مایکل ون دپاپ تحلیل گر مشهور ارز دیجیتال نیز معتقد است با توجه به طولانی تر شدن زمستان ارزهای دیجیتال، سال جاری بدترین سال برای قیمت ها بوده و حداقل تا آغاز سال 2023 نمی توان به بازیابی بازار امید داشت.

با این حال، کارشناسان دیگر نسبت به آینده ارزهای دیجیتال خوش بین هستند. کیانا دانیال، بنیانگذار Invest Diva و نویسنده Cryptocurrency Investing For Dummies، می گوید: «آنچه که من از بیت کوین انتظار دارم، نوسان کوتاه مدت و رشد بلندمدت است».

جمع بندی

سرمایه گذاران در مورد تأثیر رویدادهای جهانی بر بازار ارزهای دیجیتال کاملاً نگران هستند. حتی پس از نوسانات گسترده در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین هنوز توسط برخی از کشورهای بزرگ پذیرفته نشده است. در واقع، کریپتو نقش بزرگی در جنگ اوکراین و روسیه داشت، به طوری که قانونگذاران اتحادیه اروپا قصد داشتند بیت کوین را به طور کامل ممنوع کنند! با این وجود، سرمایه گذاران BTC تلاش می کنند تا موقعیت آن را به عنوان برترین ارز دیجیتال جهان حفظ کنند. اما کاهش بیشتر ارزش آن ممکن است راه را برای پیشی گرفتن آلت کوین های بزرگ مانند اتریوم در آینده هموار کند.

پیش بینی پایان دقیق روند نزولی فعلی بازار غیرممکن است اما چیزی که واضح است این است که بازیابی قیمت ها در بهترین شرایط به ماه ها و در بدترین شرایط به سال ها زمان نیاز دارد. احتمالاً پیش از تغییر روند، وضعیت از این هم بدتر خواهد شد بنابراین بهتر است سرمایه گذاران در این شرایط تنها وجوهی را در این بازار پرنوسان سرمایه گذاری کنند که توان از دست دادن آن را دارند زیرا ممکن است بازار به این زودی بازیابی نشود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۹۳۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان