//
کدخبر: ۳۷۸۱۸۳ //

پایانه بار ارومیه ساماندهی می‌شود/روکش ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: پایانه بار ارومیه ساماندهی شده و بخش خصوصی پای کار می‌آید.

پایانه بار ارومیه ساماندهی می‌شود/روکش ۱۴۷ کیلومتر راه‌ روستایی آذربایجان‌غربی

به گزارش فرتاک نیوز از ارومیه، پیمان آرامون امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت هفته راهداری برگزار شد  اظهار داشت: از افتخارات این اداره کل این است که امسال با وجود اینکه ۴۵۰ میلیارد تومان جذب اعتبار نشده بود، اما هیچ اعتباری را برگشت نداده و در عرض چند ماه، پروژه‌ای تعریف و جذب ۱۰۰ درصدی برای آن انجام شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۴۷ کیلومتر و ۲۰۰ متر روکش راه‌های روستایی انجام شد و شاهد برخورداری و افزایش راه روستایی بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: همچنین در عرض دو ماه، ۲۱ کیلومتر و ۵۰۰ متر راه روستایی در چالدران احداث شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت در حوزه راه روستایی خدمات بسیاری ارائه داده است افزود: برای احداث هر کیلومتر راه روستایی مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

آرامون با اشاره به اینکه امسال کارخانه راکد آسفالت چالدران فعال شد بیان کرد: به زودی کارخانه‌های آسفالت شهرستان‌های بوکان، تکاب و سلماس راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال ۳۲۲ کیلومتر لکه‌گیری و آسفالت جاده‌ها انجام شد اظهار داشت: همچنین دو هزار و ۱۶۰ کیلومتر خط‌کشی جاده‌ها در نیمه نخست امسال انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به بحث روشنایی راه‌ها بیان کرد: براساس سیاست جدید وزارتخانه، هم‌اکنون تنها به جاده‌های مه‌گیر و گردنه‌های برف‌گیر، اعتبار داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اداره کل راهداری در محور تمرچین به پیرانشهر قرارداد ۱۱ کیلومتری دارد اظهار داشت: تا اربعین سال آینده، مسئله روشنایی این محور انجام می‌شود.

آرامون‌ گفت: همچنین روشنایی گردنه زمزیران سردشت به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده و روشنایی تمامی گردنه‌های برف‌گیر و مه‌گیر استان تامین می‌شود.    

وی با اشاره به اینکه برای هر پایانه رسمی، بسته مطالعاتی تعریف شده است تصریح کرد: در این راستا با توجه به اینکه مساحت پایانه مرزی سرو ارومیه پایین بود، مطالعه جامعی بر روی آن تعریف شد و ۳۰ هزار مترمربع به محوطه پایانه افزوده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از افتتاح پایانه رازی خوی در ماه‌های آینده خبر داد و گفت: به ازای ۱۰ هزار مترمربع برای احداث پایانه خوی ۳۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و از اول آذر نیز کار خود را به صورت آزمایشی آغاز کرده است تا مشکلات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن احصا شده و سپس افتتاح شود.

وی در ادامه گفت: مطالعات جامع پایانه مرزی تمرچین پیرانشهر در حال انجام بوده و برای آن، مسجد، اورژانس و محل استراحت مسافران تعریف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی افزود: همچنین مطالعات جامع پایانه مرزی ماکو در حال پایان بوده و کار شاخص و فاخری برای جلوگیری از قاچاق سوخت در پایانه مرزی بازرگان نیز انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: همچنین مشاور، مطالعات جامع پایانه مرزی کیله سردشت را به پایان رسانده و در حال گذراندن مراحل نهایی آن است تا جزو ۶ پایانه استان شود.

آرامون در ادامه از ساماندهی پایانه بار ارومیه خبر داد و افزود: در این راستا بخش خصوصی پای کار آمده و شرکت‌های حمل و نقل در آنجا مستقر می‌شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۷ راهدارخانه مرکزی با ۸۴۸ نفر راهدار در استان مشغول فعالیت هستند گفت: انبارهای مصالح و نمک راهدارخانه‌ها، دو برابر سال گذشته پر شده‌اند تا از بابت تردد مشکلی نداشته باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی در ادامه نیز با اشاره به اینکه در سفر رییس جمهور به استان مبلغ دو هزار میلیارد تومان اعتبار به این اداره کل مصوب شد تصریح کرد: در مرحله نخست مبلغ ۲۳۲ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۸۱۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان