//
کدخبر: ۱۲۷۲۱۷ //

سهم آذربایجان غربی از محل جرایم رانندگی تنها یک درصد است

سرپرست معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: میزان درآمد حاصله از محل جرایم رانندگی در درون و برون شهر 330 میلیارد ریال بوده که یک درصد آن به خود آذربایجان غربی تخصیص یافته است.

سهم آذربایجان غربی از محل جرایم رانندگی تنها یک درصد است
به گزارش فرتاک نیوز،

پیمان آرامون در نشست مشترک هم اندیشی شهرداران کرمان با آذربایجان غربی با بیان اینکه این یک درصد مبلغ بسیار اندکی است، افزود: باید اقدامات لازم در راستای جلوگیری از تضییع حق استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه تعریف منابع پایدار درآمدی برای شهرداری ها لازم است، اضافه کرد: اوضاع مالی شهرداری ها نسبت به سال های گذشته مطلوب نیست و این درآمد پایدار دغدغه مدیران شهری است.

آرامون گفت: مبالغ تخصیصی از ستاد و سایر ارگانها نیز جای بحث دارد و شهرداری ها نیازمند دست یابی به همصدایی و همنوایی در ارائه پیشنهادات و مشکلات به مرکز هستند.

وی افزود: در زمینه توزیع ماشین آلات، اعتبارات تملک سرمایه ای، تخصیص اعتبار قیر و دیگر موارد باید مبنا در تقسیم و تخصیص جمعیت نباشد و وضعیت کلی استان، محرومیت و شرایط جوی اعم از گرمسیری و سردسیری مورد توجه قرار گیرد.

سیف الله مطلبی مدیرکل دفتر امور شهری و روستایی استانداری آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: خدمت به عنوان شهردار بسیار سخت است و اختیار در شهرداری پنج درصد و مسوولیت 105 درصد است.

وی با بیان اینکه حقوق و مزایای شهرداران بسیار اندک است، افزود: کمبود منابع درآمدی به خصوص از سال 1391 به بعد مشکل مشترک همه شهرداری هاست.

وی بیان کرد: تا ابتدای سال جاری به نوعی شهرها اداره شدند ولی امسال تحریم های ظالمانه همه فشارها را بر شهرداری ها تشدید کرده و مشکلات موجود به مسئولان منعکس شده است.

مطلبی گفت: در قانون بودجه سال جاری حتی 32 هزار میلیارد ریال سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری ها را نیز کسر کردند و شهرداری ها به وضعیت اقتصادی نامناسبی گرفتار شدند.

مطلبی بیان کرد: اگر هم اکنون در استان اقدام به جذب نیروی جدید و متخصص شود با مشکل اعتبار و تامین حقوق و مزایا مواجه خواهد شد.

وجوه حاصل از جریمه‌های تخلفات رانندگی در سراسر کشور به حساب درآمد عمومی کشور نزد خزانه داری کل واریز می‌شود تا علاوه بر بودجه سالیانه به شرح زیر به شهرداریها و دهیاریهای ذی‌ربط، وزارت راه ‌و‌ترابری و پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی اختصاص داده شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۲۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان