//
کدخبر: ۳۷۷۰۲۴ //

آذربایجان غربی رتبه ۹ کشوری در ضریب نفوذ بیمه را دارد

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی گفت: ضریب کشوری بیمه نیز 2.5 درصد بوده و آذربایجان غربی رتبه نهم در ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور را دارا است.

آذربایجان غربی رتبه 9 کشوری در ضریب نفوذ بیمه را دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

حمید شجاع امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز 13 آذر روز بیمه برگزار شد با تبریک این روز اظهار داشت: هم اکنون صنعت بیمه در دنیا یکی از صنایع و بخش هایی است که در صورت نبود آن، هیچ فعالیتی در دنیا انجام نمی گیرد.

وی تصریح کرد: همچنین هر حرکت ریلی، هوایی و خودرویی و نیز هر فعالیت تولیدی، وابسته به صنعت بیمه است و در کنار هر گونه صادرات و واردات، بیمه نقش بی بدیلی دارد.

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی گفت: از سوی دیگر خدمات بیمه ای نقش فراوانی در عدالت اجتماعی، توزیع متوازن ثروت، سلامت جامعه و نیز ارتقا رفاه و آرامش جامعه بر عهده دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر آن بیمه، نقش بسیاری در تامین مالی پروژه ها و پیشران اقتصادی کشور ایفا می کند و بنابراین باید بتوان نقشه بیمه را در کشور نهادینه کرد چون در رشد اقتصادی و توسعه همه جانبه کشور نقش بی بدیلی دارد.

شجاع با اشاره به اینکه از 87 سال گذشته نخستین فعالیت بیمه ای در ایران آغاز شد افزود: پیش از آن، بیمه توسط نمایندگی های خارجی انجام می شد و در این راستا نیز بیمه سلامت، تامین اجتماعی و بیمه کارکنان دولت از بطن بیمه گسترش یافتند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ضریب بیمه در تمامی کشورها 8.4 درصد است اظهار داشت: یعنی تولید ناخالص دنیا توسط صنعت بیمه است و حتی نقش بیمه ها در برخی کشورهای حوزه اسکاندیناوی به 13 درصد نیز می رسد.

حمید شجاع

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه مردم باید از نقش بیمه خبر داشته باشند تا از آینده اطمینان حاصل کنند تصریح کرد: بیمه در گسترش رفاه اجتماعی نیز نقش بسزایی ایفا می کند.

وی ادامه داد: در زلزله خوی بیش از چهار هزار خانه آسیب دید در حالی که تنها یک هزار و 600 واحد تجاری و خانگی دارای بیمه بودند و بنابراین در این صورت صنعت بیمه به صورت فراگیر و سریع وارد قضیه شد تا خسارات آنها پرداخت و رسیدگی شود و در این رابطه نیز 80 درصد تعهد بیمه نیز پرداخت شد و آن تعدادی هم که پرداخت نشد به خاطر نقص مدارک بیمه بوده است.

شجاع در ادامه نیز اظهار داشت: بی تردید اگر نقش بیمه را در همه صنایع و فعالیت های فرهنگی و اجتماعی تسری دهیم، معلوم می شود که بیمه می تواند نقش بیشتری را ایفا کند.

وی در ادامه نیز گفت: در سال گذشته یک هزار و 500 میلیارد تومان خسارت توسط کل بیمه ها پرداخت شده که 60 درصد آن بیمه اتومبیل و دیه و 15 درصد خدمات بیمه درمانی بوده است.

مدیرکل بیمه ایران آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در استان 2.05 درصد است تصریح کرد: با توجه به شرایط اقتصادی آذربایجان غربی که صنایع بزرگ و مولد در آن وجود ندارد، بیشتر بیمه در استان به بیمه اتومبیل، شخص ثالث، بیمه درمانی و بیمه بدنه اختصاص دارد.

وی افزود: ضریب کشوری بیمه نیز 2.5 درصد بوده و آذربایجان غربی رتبه نهم در ضریب نفوذ بیمه در سطح کشور را دارا است.

شجاع در ادامه تاکید کرد: مردم برای اینکه در زمان صدور بیمه نامه و در تعهدات بیمه ای دچار مشکل نشوند، پیش از پر کردن پرسش نامه باید از تعهد خود به خوبی آگاه شوند چون متاسفانه برخی برای جذب مشتری، اطلاعات غیرواقعی به مردم می دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۷۰۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان