//
کدخبر: ۳۵۵۹۱۳ //

میوه های نوبرانه ۳۰ درصد ارزان می شود / علت کمبود رب گوجه فرنگی

رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی اظهار داشت: میزان تولیدات میوه های نوبرانه در سال جاری دو برابر سال های قبل است. به احتمال زیاد همه ی میوه های نوبرانه از ۵ تیرماه با کاهش ۳۰ درصدی قیمت همراه هستند.

میوه های نوبرانه ۳۰ درصد ارزان می شود / علت کمبود رب گوجه فرنگی
به گزارش فرتاک نیوز،

با نگاهی به بازار میوه و حساب و کتابی سر انگشتی متوجه خواهیم شد که هزینه یک خرید کوچک از میوه فروشی بالای ۱۰۰ هزار تومان آب می خورد.

هر زمان که بازار از نوبرانه های خوش رنگ و لعاب پر می شود قیمت هایی به گوشمان می رسد که تعجب می کنیم.

دارایی نژاد با اشاره به اینکه موز و انبه افزایش قیمت زیادی داشتند، گفت: قیمت میوه های نوبرانه با افزایش قیمت شدیدی همراه بود به طوری که قیمت گیلاس به کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و شلیل به کیلویی ۹۰ هزار تومان رسیده بود.همچنین قیمت کنونی هر کیلو موز ۳۰ تا ۳۶ هزار تومان، انبه ۳۵ تا ۵۰ هزار تومان و هر کارتن آناناس ۶۰۰ تا ۸۵۰ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بارفروشان قیمت میوه های نوبرانه را اعلام کرد و افزود: در هفته ای که گذشت قیمت میوه های نوبرانه با کاهش ۱۰ درصدی همراه بوده است. در حال حاضر قیمت هر کیلو زردآلو ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان، آلبالو ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، گیلاس تکدانه ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان،شلیل ۶۰ هزار تومان، توت فرنگی ۱۵ تا ۷۰ هزار تومان، گوجه سبز ۱۰ تا ۶۰ هزار تومان، انگور یاقوتی ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان و هلو ۲۰ تا ۲۷ هزار تومان است.

نوبرانه ها ارزان می شوند

وی با اشاره به دلایل کاهش قیمت میوه های نوبرانه بیان کرد: میوه های تابستانه بدست آمده و واردات میوه به خوبی انجام شده است در نتیجه به دلیل فراوانی عرضه ۱۰ درصد کاهش قیمت رخ داده است. قیمت ها در زمینه صیفی جات و میوه با روند کاهشی نسبت به هفته گذشته همراه بود.

دارایی نژاد با توجه به گرانی میوه های نوبرانه بیان کرد: میزان تولیدات میوه های نوبرانه در سال جاری دو برابر سال های قبل است. به احتمال زیاد همه ی میوه های نوبرانه از ۵ تیرماه با کاهش ۳۰ درصدی قیمت همراه هستند.

جریان سرقت از باغ های میوه 

رئیس اتحادیه بارفروشان در خصوص اتفاق عجیب افزایش سرقت از باغات در ایران گفت: میوه از باغ هایی که دیوار نداشتند یا پوشیده نبودند شب ها چند جعبه چند جعبه به سرقت می رفت و پس از اطلاع رسانی این موضوع نگهبان شب گذاشتند. در سال های قبل نیز این موارد را داشتیم اما به این شدت نبود. در شرایط فعلی با مشکلات اقتصادی علت سرقت باغات میوه فقر و کاهش قدرت خرید است.

سیب زمینی ارزان شد

وی با توجه به افزایش قیمت سیب زمینی در چند روز اخیر اظهار داشت: در حال حاضر قیمت سیب زمینی به تعادل رسیده است. سیب زمینی گرگان، اصفهان و پل ذهاب از ۱۰ تا ۱۳ هزار تومان در میدان تهران به فروش می رسد.

کمبود رب از نبود گوجه فرنگی نیست!

وی در خصوص قیمت گوجه فرنگی نیز گفت: گوجه فرنگی درجه یک در میدان از ۶ تا ۹ هزار تومان به فروش می رسد و کمبودی نداریم.

رئیس اتحادیه بارفروشان در پایان با اشاره به موضوع کمبود رب گوجه فرنگی در بازار و نگرانی در بین تولیدکنندگان که ممکن است عرضه گوجه فرنگی در ماه‌های آینده کاهش یابد افزود: در حال حاضر گوجه فرنگی کازرون و دزفول در بازار موجود است. گوجه فرنگی را با قیمت کیلویی ۵ هزار تومان به کارخانه ها فروختیم. از شروع تیرماه گوجه فرنگی ورامین و بعد از آن قزوین در بازار عرضه خواهد شد. از آنجایی‌که کرایه حمل بار از این مناطق به تهران کم است احتمال کاهش قیمت گوجه .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۵۹۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان