//
کدخبر: ۳۵۴۴۲۵ //

بررسی دوباره دهک‌بندی خانوارها / احتمال حذف یارانه معیشتی برخی خانوارها

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی دهک‌بندی‌ها و واقعی کردن معیارها اقدامی زمان‌بر بوده و به زودی اتفاق نمی‌افتد تصریح کرد: با این وجود به دستور آیت‌الله رییسی رییس جمهور باید به همه مشمولان، کمک معیشتی پرداخت شود تا حق کسی تضییع نشود.

بررسی دوباره دهک‌بندی خانوارها  / احتمال حذف یارانه معیشتی برخی خانوارها
به گزارش فرتاک نیوز،

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه ملاک‌های وزارت تعاون برای دهک‌بندی خانوارها واقعی نبود گفت: به دستور رییس جمهور سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها باید مجدداً دهک‌بندی‌ها را بررسی کند.

خلیل بهروزی‌فر  درباره گزارش وزیر تعاون، کار و رفاه درباره نحوه توزیع یارانه‌ها در جلسه یک خرداد کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: در این جلسه نحوه دهک‌بندی اقشار جامعه برای پرداخت یارانه‌ها و کمک معیشتی بررسی‌ شد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه دهک‌بندی خانوارها اشتباهاتی رخ داده که وزیر تعاون نیز به آن اقرار کرد خاطرنشان کرد: البته باید توجه داشت که در ابتدای تصمیمات و اقدامات مهم معمولاً این ایرادات مشاهده می‌شود.

وی افزود: در این راستا کارشناسان امور مردمی کردن یارانه‌ها در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت در حال انجام بررسی‌های لازم هستند تا آمار و اطلاعات دقیقی برای دهک‌بندی خانوارها کسب کنند.

بهروزی‌فر با بیان اینکه ملاک‌های وزارت تعاون برای دهک‌بندی خانوارها واقعی نبود گفت: به عنوان مثال خانوارهایی به اشتباه از دهک‌های پایین خارج شده و در دهک دهم قرار گرفتند و یارانه آنان قطع شد و در مقابل خانوارهایی که باید در دهک دهم قرار می‌گرفتند مشمول دریافت یارانه کمک معیشتی شدند.

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از دستور رییس جمهور برای بررسی دهک‌بندی‌ها خبر داد و ابراز داشت: در این راستا رییس جمهور دستور داد تا براساس شکواییه افراد از نحوه دهک‌بندی‌ها سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و تیمی که در حوزه مردمی‌سازی یارانه فعالیت می‌کند مجدداً معیارها را واقعی کنند.

 

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی دهک‌بندی‌ها و واقعی کردن معیارها اقدامی زمان‌بر بوده و به زودی اتفاق نمی‌افتد تصریح کرد: با این وجود به دستور آیت‌الله رییسی رییس جمهور باید به همه مشمولان، کمک معیشتی پرداخت شود تا حق کسی تضییع نشود.

وی در تشریح آخرین وضعیت طرح اصلاح قانون نظام صنفی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طرح اصلاح قانون نظام صنفی نیز یکی از اولویت‌های مدنظر کمیسیون اجتماعی مجلس است اما پس از تعطیلات مجلس طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وارد صحن شده و بررسی می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره زمان بررسی این طرح در کمیسیون با توجه به دغدغه بالای اصناف برای اصلاح قانون نظام صنفی گفت: طرح اصلاح قانون نظام صنفی دارای اشکالاتی است که باید با کارشناسی دقیق ایرادات آن برطرف و سپس بررسی شود.

بهروزی‌فر در مورد علت تعلل دولت برای تائید مصوبه افزایش مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی امسال برای تأمین اجتماعی پیش‌بینی شد افزود: مشکل دولت تأمین منابع این مصوبه است اما باید آیین‌نامه‌های اجرایی این مصوبه را تنظیم کرده و سریعاً ابلاغ کند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس درباره پیگیری‌های انجام شده برای جلوگیری از انحلال سینما طلوع فومن که به دلیل مشکلات موجود خواستار تغییر کاربری است گفت: پیرو پیگیری‌ و مکاتبات انجام شده دستوراتی از سوی آقای میرزاخانی مدیرعامل موسسه سینما شهر کشور در این زمینه صادر شد.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با هماهنگی اداره‌کل ‌فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بنا شد آقای خزائی رییس سازمان سینمایی و معاونانش در هفته‌های آینده به استان گیلان سفر کرده و برای بررسی مشکلات از سینما طلوع فومن نیز بازدید به عمل آوردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۴۴۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان