//
کدخبر: ۳۵۳۷۶۲ //

سه حلقه چاه دستی در شهر سرمست حفر خواهد شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه به حفر سه حلقه چاه دستی در شهر سرمست اشاره کرد و گفت: با همکاری مسئولین و مردم و اجرای پروژه در دست اقدام مشکلات این شهر، کاهش خواهد یافت.

سه حلقه چاه دستی در شهر سرمست حفر خواهد شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 علیرضا کاکاوند در حاشیه جلسه بررسی وضعیت آب شرب شهر سرمست که در روز دوشنبه( ۹ خرداد ماه ۱۴۰۱) در سالن جلسات شهرداری این شهر با حضور نماینده مردم شهرستان‌های غرب استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان برگزار شد، ضمن اشاره به خشکسالی کم سابقه و کاهش ۱۷۰ میلیمتری بارندگی ها در سطح استان، گفت: میزان بارندگی در شهر سرمست نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است که با توجه به فقیر بودن منابع آبی این منطقه و ارتباط مستقیم آن با میزان بارش ها، در بخش گواور بخصوص شهر سرمست با مشکلات عدیده ای مواجه هستیم.

به گفته کاکاوند با توجه به شرایط فوق امکان حفر چاه عمیق در منطقه وجود ندارد بنابراین حفر سه حلقه چاه دستی در دستور کار شرکت آبفا استان قرار گرفت که تا یک ماه آینده دو حلقه آن وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از منبع پایدار جهت تامین آب شرب شهر سرمست خبر داد و خاطر نشان ساخت: با مطالعات انجام شده پروژه موسوم به تراب که یکی از پروژه های آبرسانی بزرگ در استان کرمانشاه است به عنوان منبع پایدار برای تامین آب بلند مدت شهر سرمست و روستاهای تابعه آن در نظر گرفته شد که  در حال حاضر این پروژه در سه مرحله در حال اجرا است و در صورت رفع معارضین با سرعت بهتری ادامه خواهد یافت.

این مقام مسئول به دیگر اقدامات انجام شده در راستای کاهش مشکل آب شرب شهر سرمست اشاره کرد و گفت: با همکاری اداره هلال احمر و راهداری شهر سرمست آبرسانی سیار به محلات شهر انجام می شود، همچنین سه حلقه چاه خصوصی را نیز وارد مدار بهره برداری کرده ایم که متاسفانه با توجه به دبی پایین آنها، این چاه ها جوابگوی جمعیت شهر سرمست نیست.

کاکاوند در پایان اظهار امیدواری کرد با همراهی مسئولین و مردم فهیم شهرستان و تصریح در اجرای پروژه های در دست اقدام بتوان مشکلات کنونی را به صورت کوتاه مدت و تا اتمام پروژه تراب کاهش داد و آب شرب پایدار را در اختیار مردم شهر سرمست و روستاهای تابعه قرار داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۳۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان