//
کدخبر: ۳۴۶۶۴۶ //

تغییرات جدید قیمت بلیط هواپیما در فرودین ۱۴۰۱

طبق بررسی های انجام شده در سایت هایی که خدمات آنلاین خرید بلیط را ارائه می دهند نرخ بلیط در بسیاری از مسیرها از اواخر اسفند ۱۴۰۰ تا ۸ فرودین ۱۴۰۱ با افزایش رو به رو شده بود که با اتمام تعطیلات نوروزی و شروع ماه رمضان بلیط های مسافرتی کاهش قیمت پیدا کرد


تغییرات جدید قیمت بلیط هواپیما در فرودین ۱۴۰۱
به گزارش فرتاک نیوز،

به طور معمول شروع سال جدید اغلب همراه با شروع سفرهای نوروزی بوده است. به همین منظور سفرهای نوروزی به دلیل تعطیلات طولانی‌مدت آن با استقبال بیشتری از سمت مردم روبه‌رو می‌شود. هر چه به روزهای پایانی سال نزدیک می‌شویم به دلیل افزایش سفرها، ظرفیت پروازها نیز سریع‌تر از سایر ایام سال پر می‌شوند و به تبع آن، بلیط‌های باقی مانده با نرخ بیشتری به مسافران عرضه می‌گردد.

امسال نیز با توجه به کاهش مبتلایان کرونا و در پی آن اتمام قرنطینه و افزایش ظرفیت پروازها آژانس های مسافرتی با سیل عظیمی از در خواست مردم برای سفر  و خرید بیلت های هواپیما، قطار و اتوبوس روبه رو شدند. البته در طول سال مصوبات گوناگونی برای کنترل نرخ بلیط های هواپیما ابلاغ شد که قانون حذف کف نرخی و قیمت مصوب را میتوان تاثیر گذارترین آن ها به شمار آورد. در قانون کف نرخی که در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ ابلاغ شده بود، هیچ بلیط هواپیمای داخلی نمی بایست زیر نرخ ۶۰۰ هزار تومان به فروش برسد. با مخالفت هایی که از سوی برخی مسوولین و مردم در این زمینه ایجاد شد، قانون کف نرخی ملغی گشت و بعد از آن قیمت بلیط های پرواز مجددا تعدیل گشت.

پیش بینی می شد با کاهش محدویت های کرونایی و مسافرگیری ایرلاین ها با ۱۰۰ درصد ظرفیت، برای عید ۱۴۰۱ افزایش قابل ملاحظه ای در نرخ بلیط ها نداشته باشیم. در همین خصوص برخی مسوولین قبل از عید اظهار داشتند که قیمت بلیط هواپیما برای نوروز گران نمی شود.

 

البته منظور از افزایش نرخ بیش تر از حد معمول و غیر عادی بود. مثلا در اربعین ۱۴۰۰ پروازهای مشهد به نجف که در روزهای عادی سال تا ۴ میلیون به فروش می رسید، نرخ هایی تا ۳۰ میلیون نیز ثبت کردند و گران فروشی در آن زمان کاملا محرض بود. طبق بررسی های انجام شده در سایت هایی که خدمات آنلاین خرید بلیط را ارائه می دهند نرخ بلیط در بسیاری از مسیرها از اواخر اسفند ۱۴۰۰ تا ۸ فرودین ۱۴۰۱ با افزایش رو به رو شده بود. به عنوان مثال قیمت بلیط هواپیما مشهد تهران از اواخر اسفند ماه به بیش از ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته که تا ۱۰ روز اول سال ۱۴۰۱ در همین رنج از قیمت باقی مانده است. در نهایت با اتمام تعطیلات نوروزی و شروع ماه رمضان بلیط های مسافرتی با قیمت حدودا ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسیده که کاهش قیمت قابل توجهی داشته است.

 
 

همچنین پیش بینی می شود با ادامه ماه مبارک رمضان و کاهش مسافران در این ایام قیمت بلیط ها به همین روال باقی بماند. در عین حال اوایل ماه اردیبهشت که با شب های قدر و تعطیلات آخر هفته مصادف شده است، احتمال افزایش قیمت بلیط های هواپیما نیز وجود دارد. حال باید منتظر ماند تا ببینیم با کاهش حداکثری اپیدمی کرونا و مصوبات جدیدی که در سال ۱۴۰۱ برای بلیط های هواپیما ابلاغ شود، چه تغییراتی در نرخ سفر های هوایی صورت خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۶۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان