//
کدخبر: ۳۴۶۶۴۰ //

اتفاق عجیب در بازار خودروی ‍۱۴۰۱ / خبری از خریدار نیست!

بررسی‌ها از بازار خودروی پایتخت در بیستم فروردین‌ماه ۱۴۰۱حاکی از رکودی عمیق و سکوتی عجیب است و تقریبا هیچ خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

اتفاق عجیب در بازار خودروی ‍۱۴۰۱ / خبری از خریدار نیست!
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار اتومبیل‌های خارجی در حدود چهار سال گذشته شب عید خوبی نداشته، اما به‌طور معمول بعد از تعطیلات نوروزی بازار بار دیگر فعالیت خود را آغاز می‌کرد و اندکی رونق شاهد بود.

بازار در خواب عمیق زمستانی

اما امسال برخلاف سال‌های گذشته، فعالان بازار اعلام می‌کنند که بازار در خواب عمیق زمستانی خود باقی مانده و حتی تلفن‌های نمایشگاه‌ها زنگ نمی‌خورد.

«کوروش طواحن» نمایشگاه‌دار در شمال تهران در این زمینه، گفت: اسفندماه ۱۴۰۰ برخلاف سه سال پیش از آن، تحرکی در بازار شاهد بودیم و مشتریان خودروهای خارجی برای خرید مراجه می‌کردند.

وی بیان‌داشت: اکنون که حدود یک هفته از پایان تعطیلات نوروزی گذشته، شاهد سکوتی عجیب و غریب و رکودی سنگین در بازار هستیم، به‌طوری که نه تلفنی زنگ می‌خورد و نه خودرویی برای فروش عرضه می‌شود.

این نمایشگاه‌دار خاطرنشان‌کرد: مشخص نبودن وضعیت سیاسی بین‌المللی و به نتیجه رسیدن یا نرسیدن برجام، عامل اصلی این رکود عمیق است و مردم از خرید و فروش دست نگه‌داشته‌اند.

وی همچنین درخصوص تاثیر شایعه تداوم ممنوعیت واردات خودروهای سواری بر بازار، خاطرنشان‌کرد: مردم دیگر اهمیتی به این حرف‌ها و شایعات نمی‌دهند و به قول معروف گوش‌شان از این حرف‌ها پُر است، بنابراین تا خودرو وارد نشود و مردم آن را لمس نکنند، هیچ چیز را باور نخواهند کرد.

خبری از خریدار نیست

این کارشناس خودروهای خارجی همچنین درخصوص قیمت‌ها، گفت: قیمت‌ها در بازار هیچ تفاوتی با بهمن و اسفندماه پارسال نداشته و به‌طور مثال هر دستگاه خودروی سانتافه مدل ۲۰۱۷ کارکرده به حدود یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۱۸ صفر کیلومتر حدود سه میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان نرخ دارد، اما خبری از خریدار نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۴۶۶۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان