//
کدخبر: ۳۳۶۲۰۲ //

زیاد شدن خوش بینی ها در بازار سهام

معامله گران معاملات بورس روز چهارشنبه 8دی ماه 1400 را به صورت خوش بینانه ای پیگیری می کنند.

زیاد شدن خوش بینی ها  در بازار سهام
به گزارش فرتاک نیوز،

معامله گران معاملات بورس روز چهارشنبه 8دی ماه 1400 را به صورت خوش بینانه ای پیگیری می کنند.معاملات بازار سهام  درحالی به راند آخر هفته می رسد که با مقاومت خریداران روز سه شنبه، خوش بینی ها به معاملات روز چهارشنبه بیشتر شده است.

شاخص های عملکردی بازار سهام هم نوید وضعیت بهتری از سمت تقاضا در برابر عرضه دارد. ارزش معاملات خُرد در بالای 3 هزار میلیارد تومان دنبال می شود و حقیقی ها پول کمتری را نسبت به روزهای قبل از بازار سهام خارج کردند. سرانه خرید حقیقی ها هم با وضعیت بهتری نسبت به فروشندگان پیگیری و البته ارزش صف های خرید و فروش هم به صورت برابری دنبال شد.

شاخص های بورس چه می گویند؟

همسو با عملکردهای رشدی بازار سهام که در روز سه شنبه وضعیت روبه جلویی را برای بازار به ثبت رساند؛ سیگنال های مثبت از وین باعث شده فعلا بازار به روزهای آینده امیدوار باشد. برخی منابع خبری می گویند که دو طرف برای رفع تحریم‌های ایران  روی متن مشترک کار می‌کنند. حتی علی باقری، نماینده ایران در مذاکرات وین در توییتی نوشت که غربی ها نسبت به تعیین سازوکار برای راستی آزمایی رفع تحریم ها تاکید کرده اند.

بورس در انتظار سیگنال گیری

تازه ترین نظرسنجی هم نشان می دهد بازار فعلاً امیدوارانه به مذاکرات وین چشم دوخته و از این حیث معامله گران با اطمینان بیشتری نسبت به روزهای قبل در موقعیت های خرید و فروش جای گرفته اند. البته حقیقی ها در روز سه شنبه فعال تر شده اند و حتی شاخص را به جلو هُل داده اند اما شاخص سازان و حقوقی ها فعلا با تردید گام بر می دارند.

با این وصف رفتار روز سه شنبه معامله گران حاوی این نکته بود که بازار بسیار تمایل دارد در نقطه کانال 1.4 میلیون واحد معاملاتش را از سر گیرد و با وجود اینکه شاخص کل بورس به زیر 1.4 میلیون واحد رسید اما شاخص کل بورس در مجموع در روز سه شنبه درجا زد و به نظر می رسد در روز چهارشنبه خوش بینی ها تداوم یابد. هر چند که انتشار اخبار جدید از وین می تواند سیگنال های جدیدی به بازار ارسال کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۲۰۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان