//
کدخبر: ۳۳۲۳۴۵ //

وزیر راه: قیمت بلیط هواپیما باید ۱۵ درصد کاهش یابد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر الزام ایرلاین‌ها به کاهش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما با توجه به حذف محدودیت‌های کرونا، گفت: با شرکت‌های متخلف برخورد می‌شود.

وزیر راه: قیمت بلیط هواپیما باید ۱۵ درصد کاهش یابد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در توئیتر نوشت:

« با لغو محدودیت کرونایی در پروازهای داخلی تمامی ایرلاین‌ها باید ضمن تعدیل 15 درصدی قیمت بلیت هواپیما تمام خدمات گذشته را به حالت عادی بازگردانند.

قطعا در این خصوص با شرکت‌هایی که اقدام به فروش بلیت بالاتر از نرخ مصوب کنند برخورد خواهد شد.»

به گزارش تسنیم، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی یکشنبه گذشته از کاهش 28 درصدی قیمت بلیت هواپیما در برخی مسیرهای داخلی خبر داده و گفته بود: تعیین قیمت برای جلوگیری از سوء‌استفاده عوامل سودجو در شبکه توزیع است.

مقصود اسعدی سامانی افزود: از فردا اول آذرماه 1400 بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با همکاری وزارت راه، سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت‌های هواپیمایی قیمت بلیت هواپیما از فردا کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که به طور متوسط قیمت بلیت پروازهای داخلی 13 درصد کاهش می‌یابد، افزود: افزود: کاهش قیمت بلیت بین 5 تا 28 درصد است.

وی با یادآوری این‌که میانگین اشتغال صندلی در پروازهای هوایی حدود 82 درصد بوده است، تصریح کرد: از آبان‌ماه سال گذشته به دلیل کرونا مجبور شدیم محدودیت 60 درصدی را در صندلی پروازی اعمال کنیم.

وی ادامه داد:‌بارها اعلام کردیم که این محدودیت خسارت‌های زیادی را به ایرلاین‌ها وارد کرده است. ضمن این‌که هیچ جای دنیا این محدودیت اعمال نشده است. به هر حال فشار بر ایرلاین‌ها وارد شد و شرکت‌ها مجبور شدند به مدت یکسال محدودیت را اجرا کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد:‌با وجود اعمال محدودیت،‌هیچ تغییر نرخی در بلیت پروازهای داخلی انجام نشد.

اسعدی سامانی با یادآوری این‌که میانگین پروازهای داخلی 80 تا 82 درصد است، گفت: ایرلان‌ها در همین میانگین فعالیت می‌کنند، البته اشغال صندلی به پیک سفرها بستگی دارد. همچنین نرخ بلیت هواپیما شناور است و به عرضه و تقاضا بستگی دارد. نرخ تعیین شده که از اول آبان‌ماه اجرایی می‌شود به دلیل این بوده تا در شبکه توزیع عوامل سودجو سوء استفاده نکنند و بلیت در زمان پیک سفرها بالاتر از قیمت‌های مشخص شده از سوی ایرلاین‌ها به فروش برسانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۲۳۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان