//
کدخبر: ۳۳۰۴۱۰ //

امکان ثبت‌نام برای افراد مجرد در قانون جهش تولید مسکن فراهم شد

وزیر راه و شهرسازی از فراهم شدن امکان ثبت‌نام برای افراد مجرد در قانون جهش تولید مسکن خبر داد و گفت: نیازمند ورود فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن به کشور هستیم.

 امکان ثبت‌نام برای افراد مجرد در قانون جهش تولید مسکن فراهم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در همایش قیر و آسفالت با اشاره به اینکه در بخش فناوری‌های نوین ساخت و ساز مسکن وضعیت مناسبی نداریم اظهار کرد: در این بخش نگرانی‌های جدی داریم و نیازمند کمک هستیم. از مسئولان مربوطه خواسته‌ایم آنچه که به ساختار وزارت راه و شهرسازی مربوط است را تغییر دهند.

وی با بیان اینکه در بحث نفاوری‌های نوین ایران در سطح 3 قرار دارد ادامه داد: این در حالیست که ساخت و سازهای دنیا در سطح 8 انجام می‌شود از این رو نیازمند ورود فناوری‌های نوین با توجه به برنامه ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در کشور هستیم.

وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کشورمان در بخش حمل و نقل مزیت‌های بسیار جدی دارد که می‌تواند برای مملکت ثروت‌ساز باشد گفت: طی توافقی که با پاکستان داشته‌ایم کامیون‌های ایرانی می‌توانند به صورت مستقیم به سمت چین حرکت کنند همچنین کامیون های پاکستانی نیز‌ می‌توانند از خاک جمهوری اسلامی ایران عبور کرده و به سمت اروپا بروند.

قاسمی با یادآوری اینکه کالای کانتینری را از شرق به سمت فنلاند در اروپا منتقل کردیم بیان کرد: حمل کالای کانتینری در این مسیر 21 روز طول کشید در حالیکه اگر از مسیرهای قبلی استفاده می‌کردیم سه ماه طول می‌کشید.

وضعیت بد حمل و نقل ریلی

وی با اشاره به اینکه در حمل و نقل ریلی اصلا شرایط خوبی نداریم گفت:‌بر اساس قانون برنامه ششم توسعه باید سهم ریل از حمل بار و مسافر به ترتیب از بیست به سی می‌رسید که امروز متاسفانه کمتر از ده درصد است.

قاسمی ادامه داد: سرعت سیر قطارها به شدت پایین است و حمل بار توسط ریل برای صاحبان بار مقرون به صرفه نیست. ضمن اینکه ناوگان ریلی بسیار پیر و فرسوده‌ای داریم.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: درست است 14 تا 15 هزار کیلومتر ریل در کشور ساخته‌ایم اما سوال این است که چقدر ناوگان سرحال روی این زیرساخت حرکت می‌کند؟

ضعف نظارت در ساخت جاده‌ها

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه در بحث اجرای زیرساخت‌های جاده‌ای ضعف‌های بسیار داریم افزود: در حال حاضر برای حدود 200 هزار کیلومتر راه آسفالته حدود 3 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که این نشان می‌دهد در زمان ساخت نظارت مناسبی در پروژه‌ها انجام نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه هفته گذشته از برخی پروژه‌های مسکن مهر استان سمنان بازدید کردم گفت: این پروژه‌ها نیازمند استحکام‌سازی هستند چرا که سازمان‌های نظام مهندسی نظارت خوبی بر آنها نداشته‌اند این یک روال خوب نیست و این شیوه نظارت ما را به نتیجه نمی‌رساند.

قاسمی یادآور شد: 6، 7 سال است که از زمان ساخت پروژه‌های مسکن مهر می‌گذرد اما همه آنها نیازمند بازسازی برایش افزایش استحکام هستند.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه هم‌اکنون 360 هزار کامیون در جاده‌های کشور تردد دارند که بخش زیادی از آنها فرسوده است اظهار کرد: این کامیون‌ها باعث اتلاف زمان و سوخت می‌شوند. به عنوان مثال یک کامیون فرسوده مسیر تهران - بندرعباس را طی 10 روز طی می‌کند از این رو نیازمند تحول در بخش حمل و نقل جاده‌ای هستیم.

وی همچنین با انتقاد از افزایش‌های پیاپی قیمت قیر گفت: طی چند ماه اخیر قیمت قیر افزایش چشمگیری داشته که امکان ادامه کار را برای وزارت راه سخت کرده است در حال رایزنی با مجلس هستیم تا بتوانیم با تصویب قانونی از امکانات نفتی کشور برای زیرساخت‌های حمل و نقل استفاده کنیم.

قاسمی همچنین از امکان ثبت‌نام افراد مجرد در نهضت ملی مسکن بدون محدودیت سنی خبر داد و گفت: دوشنبه آینده جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در این باره برگزار می‌شود و با شرط اینکه در زمان تحویل متقاضیان متاهل شوند می‌توانند در نهضت ملی مسکن (قانون جهش تولید)‌ ثبت‌نام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۰۴۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان