//
کدخبر: ۳۲۸۱۸۶ //

وزیر راه و شهرسازی : در طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد تولید نمی‌کنیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: در قالب طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد تولید نمی‌کنیم بلکه تقاضامحور این کار را انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی : در طرح جهش تولید مسکن واحدهای مسکونی مازاد تولید نمی‌کنیم
به گزارش فرتاک نیوز،

رستم قاسمی ۲۹ مهر در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: سفر رئیس جمهور با همراهی وزرا با هدف بررسی مشکلات و کاستی‌های استان‌ها انجام می‌شود که ما نیز قبل از ورود رئیس جمهور با حضور در استان اردبیل در بخش‌های زیرساختی به ویژه جاده، راه‌ آهن، فرودگاه و مسکن تلاش می‌کنیم تا خواسته‌ها و مطالبات مردم استان را به گوش هیئت دولت برسانیم.

وی تصریح کرد: در حوزه مسکن دولت اقدامات خوبی را در قالب طرح جهش تولید مسکن آغاز کرده تا با ابلاغ این مصوبه از سوی مجلس ما بتوانیم افراد واقعی را که نیاز به مسکن دارند، شناسایی و آنها را در چهار سال صاحب خانه کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال اول با آغاز عملیات احداث دو میلیون واحد مسکن کار را شروع می‌کنیم چرا که دو سال احداث این واحدها به طور می‌انجامد و مابقی دو میلیون واحد را نیز در سال سوم دولت شروع خواهیم کرد.

قاسمی از پرداخت تسهیلات مسکن تا ۴۰۰ میلیون تومان به گروه‌های مختلف و دهک‌های جامعه خبر داد و افزود: پرداخت این تسهیلات برای دهک‌های پایین با نرخ سود پنج و هفت درصد خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: دولت مابه‌التفاوت این تسهیلات را پرداخت کرده و از لحاظ پروانه ساخت و سایر زیرساخت‌ها و مراحل آماده‌سازی از طرف متقاضیان پولی پرداخت نخواهد شد.

قاسمی ثبت‌نام متقاضیان را در سامانه ثمن یادآور شد و اضافه کرد: ما تلاش می‌کنیم تا با تجربه موفق مسکن مهر ایرادات و اشکالات را رفع و مسکن را متقاضی‌محور بسازیم.

وی سهمیه استان اردبیل را در گام اول ۴۰ هزار واحد اعلام کرد و ادامه داد: در گام بعدی نیز به تناسب تقاضایی که از سوی مردم انجام می‌شود، ۴۰ هزار واحد دیگر نیز پیش‌بینی شده است.

قاسمی در مورد پیشنهاد امام جمعه اردبیل مبنی بر احداث راه آهن اردبیل به سمت پارس‌آباد با مشارکت بخش خصوصی بیان کرد: با توجه به اینکه دولت در تأمین منابع مالی با مشکلاتی روبه‌روست ما آمادگی داریم از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به مدت ۱۵ تا ۳۰ سال در احداث چنین پروژه‌هایی استفاده کنیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند در بخش راه‌ آهن و آزادراه با وزارت راه و شهرسازی مشارکت کنند تا زمینه برای تکمیل این پروژه‌ها فراهم آید.

وزیر راه و شهرسازی که پیش از سفر رئیس جمهور وارد استان اردبیل شده،‌ در بدو ورود در فرودگاه اردبیل از باند اصلی فرودگاه بازدید کرد تا در جریان آخرین وضعیت بهسازی باند اصلی فرودگاه، نصب روشنایی و سیستم آیلس آن قرار گیرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل در هفته‌های آینده آماده بهره‌برداری کامل خواهد شد که با تجهیز این فرودگاه به مجهزترین دستگاه‌ آیلس، کنسلی‌های پرواز نیز به کمتر از ۲۰ درصد خواهد رسید.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۸۱۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان