//
کدخبر: ۳۲۴۲۷۴ //

‍ آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کرمانشاه

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه از آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی این شهرستان خبر داد.

‍ آغاز کشت دانه روغنی کلزا در اراضی شهرستان کرمانشاه
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس اسماعیل پرویزی فر مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: سطح زیر کشت محصول کلزا در سال زراعی گذشته در این شهرستان 1002 هکتار بوده که از این سطح1570 تن دانه روغنی کلزا برداشت شده که به دلیل وقوع تنش های محیطی برخی از مزارع دچار خسارت شدند.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: در سال زراعی جاری تاکنون بیش از 139 هکتار کلزا در مناطق حوزه عمل این شهرستان کشت شده که این روند همچنان ادامه دارد و تلاش کلیه کارشناسان و مسئولین مراکز دهستان های تابعه جهت محقق شدن سطوح ابلاغی از طرف مدیریت زراعت سازمان با جدیت در حال انجام است.

 وی گفت: با توجه به نیاز کم کلزا به آب و صرفه اقتصادی بالای این محصول، انتظار می رود که در راستای اجرای الگوی کشت توجه ویژه ای به تولید آن در شهرستان کرمانشاه شود.

 نامبرده تصریح کرد: همزمان با آغاز سال زراعی جدید، مسئولین مراکز جهاد کشاورزی دهستان های تابعه باید کشاورزان را  به کشت کلزا ترغیب کنند.

 مهندس پرویزی فر هدف اصلی از تولید کلزا را ایجاد تناوب و پایداری در تولید محصول گندم دانست و افزود: با وجود اعمال تحریم های ، تولید گیاه روغنی کلزا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

 وی تناوب و پایداری در تولید گندم، تامین روغن و کنجاله مورد نیاز و توسعه صنعت زنبورداری را از مزایای تولید کلزا دانست.

 مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: به دلیل تلاش وفعالیت هرچه بیشتر کشاورزان وترویج ونظارت کارشناسان فنی مراکز جهادکشاورزی دهستان های تابعه این مدیریت در جهت توسعه کشت ولزوم فراگیری آن در تناوب زراعی کیفیت سطح زیر کشت این محصول نسبت به سال گذشته افزایش  یافته است.

 به گفته مهندس پرویزی فر، تأمین دستگاه‌های کاشت و برداشت، توزیع نهاده های کشاورزی لازم، بکارگیری کارشناسان ناظر و نظارت آن ها بر عملیات کاشت و داشت از جمله خدمات مهم ارائه شده به کشاورزان عزیز این شهرستان می باشد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۴۲۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان