//
کدخبر: ۳۱۹۶۹۵ //

تعطیلی دوهفته‌ای چه اثری بر دلار خواهد داشت؟

دلار امروز پس از دو روز کاهشی به مسیر صعودی بازگشت. نرخ دلار در بازار آزاد با رشد ۲۸۰ تومانی به ۲۵۷۵۰ تومان رسید.

تعطیلی دوهفته‌ای چه اثری بر دلار خواهد داشت؟
به گزارش فرتاک نیوز،

البته در نیمه اول روز نرخ ارز در سطح ۲۵۵۵۰ تومان ثابت بود و همزمان با مراسم تنفیذ رئیسی جهت‌گیری خاصی نداشت. هر چند یک بخشی از سخنرانی رئیس‌جمهور جدید مورد توجه فعالان بازار ارز قرار گرفت که گفت «حتما به فکر رفع تحریم هستیم ولی سفره مردم را به تصمیم بیگانگان گره نمی‌زنیم». این موضوع می‌تواند نشانگر آن باشد که مسأله برجام جزو اولویت‌های دولت سیزدهم نیست و سیگنالی صعودی برای دلار محسوب شود.

ترس از درگیری نظامی عامل رشد دلار؟

اما رفته‌رفته با به گوش رسیدن اخباری غیررسمی از آماده‌باش نیروهای انگلیسی برای اجرای اقدام نظامی علیه ایران، شاهد افزایش نرخ‌ها بودیم. موضع‌گیری‌ها علیه ایران در ارتباط با اتهام بی‌اساس انجام حمله بر کشتی اسرائیلی تشدید شده است و احتمال حمله نظامی، سایبری و همچنین ارجاع پرونده به شورای امنیت وجود دارد. به ادعای رسانه‌های انگلیسی، نیروهای ویژه بریتانیا در منطقه در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

نگاه فعالان بازار ارز به تصمیم امروز ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص تعطیلی دو هفته‌ای نیز هست. با تعطیلی کسب‌وکارها احتمال کاهش تقاضا و از این جهت تعدیل نرخ‌ها در کوتاه‌مدت وجود خواهد داشت. اگرچه احتمالا در همین مدت انتظارات تورمی و نگاه‌ها به برجام و سیاست داخلی نقش چشمگیرتری در جهت‌گیری کلی بازار ارز داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۶۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان