//
کدخبر: ۳۱۹۶۴۳ //

پیش بینی حیاتی از قیمت دلار

انتظارات منفی و بروز برخی اتفاقات باعث شد امروز قیمت دلار برخلاف دو روز گذشته در مدار صعودی قرار بگیرد و تا این ساعت از معاملات به مرز ۲۵۸۰۰تومان نزدیک شود.

پیش بینی حیاتی از قیمت دلار
به گزارش فرتاک نیوز،

ناامیدی نسبت به تداوم مذاکرات در دولت جدید و اظهارات شب گذشته بلینکن و متهم کردن ایران به حمله به کشتی اسراییلی باعث شد دلار پس از دو روز استقامت در محدوده ۲۵۵۰۰تومان مجددا فاز صعودی بردارد و در معاملات امروز تا مرز مقاومتی ۲۵۸۰۰تومان پیشروی کند.

هر چند فعالان بازار ارز بر این باور بودند که تا وقتی دلار بالای محدوده ۲۵۲۰۰تومان نوسان داشته باشد، همچنان انتظارات افزایشی پابرجا خواهد بود و در این شرایط خریداران دست به نقد حاضر به خرید هستند و فروشندگان احتیاط بیشتری خواهند کرد.

در کنار این موضوع، همچنان وضعیت مذاکرات در دولت جدید بلاتکلیف است و این بی‌خبری باعث بالا رفتن انتظارات تورمی و ناامیدی نسبت به حصول توافق و مقاومت معامله‌گران در برابر روند نزولی دلار شده؛ از طرفی متهم شدن ایران از سوی کشور‌های غربی درمورد حمله به یک کشتی اسراییلی و تهدید شب گذشته بلینکن موجب تشدید انتظارات تورمی شده است.

بر همین اساس امروز بازار ارز وارد مدار افزایشی شد و دلار پس از دو روز مقاومت در محدوده ۲۵۵۰۰تومان، تا زمان انتشار این خبر به مرز ۲۵۸۰۰تومان نزدیک شده است؛ حالا به گفته تحلیلگران فنی، چنانچه در نتیجه افزایش خرید‌ها این سطح مجددا از دست برود دلار تا ۲۶هزار تومان بالا خواهد رفت.

در این میان برخی از فعالان بازار ارز معتقدند که دلار در واکنش به تنفیذ ابراهیم رییسی مجددا وارد مسیر نزولی خواهد شد و با احتمال افزایش عرضه از سوی بازارساز، قیمت آن به محدوده قبلی بازخواهد گشت؛ همچنین به دلیل مشخص نبودن برنامه هسته‌ای دولت جدید، ریسک خرید بالاست و فعلا خریداران در حجم بالا معامله نخواهند کرد و بر این اساس دلار فعلا نوسان زیادی در پیش نخواهد داشت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۹۶۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان