//
کدخبر: ۳۱۸۴۵۰ //

هشدار جدی آبی به شهروندان تهرانی

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران، از کاهش ۳۸۱ میلیون متر مکعبی حجم آب سدهای پنجگانه استان تهران نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.


هشدار جدی آبی به شهروندان تهرانی
به گزارش فرتاک نیوز،

 از وزارت نیرو، محمد شهریاری با بیان این مطلب اظهار کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب در مخازن سدهای پنجگانه استان تهران ۷۰۴ میلیون مترمکعب است که این حجم در مقایسه با روز مشابه سال گذشته که یک میلیارد و ۸۵ میلیون متر مکعب بوده، ۳۸۱ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی همچنین با اشاره به حجم آب ذخیره شده فعلی سدهای امیرکبیر، لتیان، لار، طالقان و ماملو که به ترتیب ۱۶۵، ۵۰، ۱۲۰، ۲۷۳ و ۹۸ میلیون متر مکعب است، ادامه داد: متاسفانه این احجام نسبت به سال گذشته خصوصا در سدهای ماملو و طالقان با کاهش چشمگیری مواجه شده‌اند.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران همچنین با اشاره به میزان بارندگی در استان تهران گفت: وضعیت بارندگی در حوضه آبریز سدهای استان تهران از ابتدای سال آبی تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال آبی گذشته متاسفانه کاهش ۳۶ درصدی را نشان می‌دهد و این کاهش میزان بارندگی موجب شده است که در فصل آبگیری نتوانیم آبگیری مناسبی در سدهای استان تهران انجام دهیم.

وی در پایان با تاکید بر وضعیت خشکسالی در کشور و به ویژه استان تهران گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم در مصرف آب صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را مدنظر داشته باشند تا بتوانیم تامین آب مطمئنی را در روزهای آتی فصل تابستان داشته باشیم و با مشکلات و چالش‌های جدی در تامین پایدار آب مواجه نشویم.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۸۴۵۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان