//
کدخبر: ۳۰۳۱۴۸ //

پیش‌بینی شرایط بورس در روزهای عید / بورس، عید سبز می‌شود؟

معاملات بازار در دو هفته پایانی اسفند به گونه‌ای در جریان است که نمادهای بزرگ حمایت می‌شوند و شاخص روند صعودی دارد.

پیش‌بینی شرایط بورس در روزهای عید / بورس، عید سبز می‌شود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بازار سرمایه در چند هفته گذشته با یک روند فرسایشی همراه بود. شاخص در حال افت و بسیاری از نمادها در کف قیمت معامله می‌شدند. در چند روز گذشته معاملات، برخی از نمادهای شاخص‌ساز با حمایت نسبی از سوی حقوقی‌ها با یک روند صعودی همراه شدند و موجب رشد شاخص شدند. در مقابل بسیاری از نمادها قفل در صف فروش بودند که با توجه به دامنه نوسان نامتقارن، صف فروش در این نمادها تاثیری در روند شاخص نداشت و روند شاخص متاثر از نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز رشد کرد.

کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که دامنه نوسان نامتقارن موجب روند فرسایشی بازار شده و صف‌های فروش نمادهای کوچک را بی‌اثر کرده است. با توجه به افزایش حجم معاملات و روند صعودی شاخص در چند روز گذشته احتمال دارد که روند بازار به یک شرایط متعادل‌تر برسد.

گلناز میرسلیمانی در گفتگو با تجارت‌نیوز در این خصوص می‌گوید: با توجه به اینکه در جریان معاملات امروز (۲۵ اسفند) برخی از نمادهای کوچک با افزایش حجم همراه بودند، احتمال دارد با ادامه این روند در هفته پایانی اسفند، بازار در ایام عید نوروز روند آرام‌تری را در پیش داشته باشد.

برخی از کارشناسان در ایام عید یک روند تعادلی را پیش‌بینی می‌کنند و اعتقاد دارند با توجه به حمایت حقوقی‌ها در چند روز گذشته، احتمال دارد این حمایت در روز‌های ابتدایی سال ۱۴۰۰ ادامه‌دار باشد.

برخی دیگر از کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده هستند که با توجه به ادامه روند ریسکی بودن بازار سرمایه، سهامدارن به بازار اعتماد ندارند و تحرکی در بازار دیده نمی‌شود. بنابراین روند فرسایشی در بازار ادامه‌ دارد و تا زمانی که اعتماد به شرایط بازار برنگردد تحرکی در بازار دیده نمی‌شود.

کارشناسان بازار سهام در رابطه با شروع روند بازار در سال ۱۴۰۰ عقیده دارند باتوجه به پیش‌بینی‌های مختلف درباره روند قیمت دلار، سرمایه‌گذاران فعلا نقدینگی زیادی وارد بازار نمی‌کنند و تا زمان مشخص شدن قیمت دلار صبر می‌کنند.

سعید ابراهیمی، کارشناس بازار سرمایه بر این عقیده است که سیاست‌گذاری‌های مختلف از سوی نهادها بر بازار در بلندمدت اثر می‌گذارد. در حال حاضر موجب بی‌اعتمادی سهامدارن به بازار شده و سهامدارن به دلیل ریسکی بودن شرایط بازار فعلا در بازار سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.

با توجه به حمایت حقوقی‌ها از نمادهای بزرگ در چند روز گذشته که صعود شاخص را به همراه داشته، باید دید این حمایت در روزهای پایانی سال ۹۹ و روزهای ابتدایی سال ۱۴۰۰ ادامه دارد یا خیر؟

از طرفی بازار با افزایش حجم معاملات همراه بوده و برخی از کارشناسان معتقدند به دلیل وجود تعداد زیادی از نمادهای منفی در معاملات، احتمال دارد با حمایت نشدن نمادهای بزرگ از سوی حقوقی‌ها، بازار، سال ۱۴۰۰ را با یک روند فرسایشی آغاز کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۳۱۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان