//
کدخبر: ۳۰۲۷۴۹ //

عیدی بورس به سهامداران در هفته آخر ۹۹؟

سرانجام بعد از فراز و نشیب هایی که بورس امسال داشت، به آخرین هفته سال رسیدیم و فردا در حالی سهامداران معاملات خود را آغاز خواهند کرد که هفته گذشته شاخص کل توانست کانال ۱.۲ میلیون واحدی را پس بگیرد. این هفته بورس چگونه خواهد بود؟

عیدی بورس به سهامداران در هفته آخر ۹۹؟
به گزارش فرتاک نیوز،

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل توانست بعد از مدت‌ها روند نزولی، سرانجام روند صعودی را در پیش بگیرد و کانال ۱.۲ میلیون واحدی را برای چندمین بار پس بگیرد. 

در هفته سوم اسفندماه شاخص کل با رشد ۲۹ هزار واحدی در مقایسه با روز چهارشنبه ۱۳ اسفند ۹۹، به یک میلیون و ۲۰۶ هزار واحد رسید.

همچنین شاخص کل هم‌وزن که در پایان معاملات هفته دوم اسفندماه ۴۳۱ هزار و ۲۵۳ واحد بود، در هفته‌ای که گذشت  به ۴۳۱ هزار و ۸۰۸ واحد رسید.

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نماد‌های فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی)، تامین سرمایه امین (امین) و گروه دارویی برکت (برکت) در گروه نماد‌های پرتراکنش قرار داشتند.

در هفته سوم اسفندماه شیمیایی، فلزات اساسی، استخراج کانه‌های فلزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، دارویی، منسوجات، فعالیت‌های مهندسی، تجزیه و تحلیل و آزمایش فنی، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فنی و مهندسی، فرآروده‌های نفتی، استخراج نفت و گار جز اکتشافات، محصولات چرمی، استخراج  ذغال سنگ، چندرشته‌ای صنعتی و سایر حمل و نقل بالاترین درصد بازدهی مثبت را داشتند و باقی گروه‌ها بازدهی منفی را طی کردند. 

در تمام روز‌های هفته چه مثبت و چه منفی، خروج پول حقیقی از بازار را شاهد بودیم و در سه روز معاملاتی اخیر روند خروج پول حقیقی هم شدت گرفت.

بورس این هفته چگونه خواهد بود؟ 

هومن عمیدی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه طی گفتگویی در روز جاری گفت: با توجه به مصوبه سازمان بورس در زمینه تخصیص منابع صندوق‌ها به سهام، پیش‌بینی می‌شود فشار خرید از سوی این صندوق‌ها در بازار زمینه ایجاد روند متعادل و رو به مثبت را در معاملات هفته آخر سال فراهم کند.

محمدحسین حقیقی دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه نیز درباره وضعیت بورس در هفته آخر سال گفت: در هفته گذشته شاهد خرید‌های مختلف در نماد‌های شاخص‌ساز در کف قیمتی بودیم که هرچند منجر به رنج مثبت در کل بازار نگردید، اما می‌تواند نشانه‌ای از نزدیک شدن به پایان اصلاح باشد. وی افزود: به نظر می‌رسد هنوز اصلاح زمانی شاخص کل به پایان نرسیده و با توجه به محدود شدن دامنه نوسان، مثبت‌های احتمالی فرصتی برای خروج پول از بازار تلقی گشته و مجددا بازار را منفی می‌کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: در روز پایانی معاملات این هفته نیز شاهد متعادل گشتن شرایط بازار و متمایل به منفی بودیم که نشان از نیاز به زمان بیشتر برای شروع موج صعودی است. حقیقی گفت: با توجه به خرید‌های صورت گرفته در محصولات شیمیایی و پتروشیمی‌ها و همچنین استخراج کانه‌های فلزی می‌توان در هفته آینده امیدوار به ادامه خرید‌ها در این صنایع و در نتیجه متعادل گشتن شرایط کلیت بازار بود.

حقیقی در انتها گفت: به نظر می‌رسد بازار مدتی در همین حوالی به استراحت بپردازد تا با کف‌سازی بیشتر برای شروع روند صعودی آماده گردد. در هفته آینده نیز به نظر می‌رسد شاخص کل همین بلاتکلیفی و متمایل به منفی بودن در اکثر نماد‌های بزرگ بازار را تجربه کند.

ایمان رئیسی دیگر کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه با اعتقاد به اینکه بورس در جریان معاملات این هفته از بازار سهام روندی صعودی از لحاظ رشد شاخص کل دارد افزود:، اما کلیت بازار سهام در صف‌های فروش قفل خواهد بود و نماد‌های کوچک روندی نزولی را طی خواهند کرد. این کارشناس بازار سرمایه در انتها گفت: نماد‌هایی که دولت سهامدارشان است در جریان معاملات هفته آخر اسفند رشد خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تابناک
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۷۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان