//
کدخبر: ۳۰۱۹۹۶ //

اظهارات صالحی درباره اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو

مهندس حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران درباره طرح سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو گفت: این طرح باید اصلاح شود.


اظهارات صالحی درباره اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو
به گزارش فرتاک نیوز،

مهندس حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در گفت و گو با یک برنامه رادیویی درمورد طرح «اختصاص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو»  گفت: اگر ما همان مسیر برنامه سوم توسعه کشور را که در آن قیمت حامل های انرژی به سمت واقعی شدن حرکت می کرد ادامه می دادیم امروز دغدغه ای نداشتیم.

او با بیان اینکه در ایران سالانه ۸۳ میلیارد دلار از جیب ملت به حامل های انرژی سوبسید داده می شود گفت: جالب اینکه بعد از ایران، کشور چین سالانه فقط ۳۲ میلیارد دلار به حامل های انرژی خود یارانه می پردازد.  

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران اظهارکرد: درست است که نیمی از مردم ایران از یارانه بنزین استفاده نمی کنند و باید یارانه آنها را پرداخت اما مجلس باید یک طرح جامع و کامل شامل برق و آب و گاز و دیگر حامل های انرژی را ارائه کند.

صالحی این طرح را نیازمند اصلاح و چکش کاری های فراوان دانست و گفت: منابع لازم و مصارف برای اجرای این طرح باید تأمین شود که هنوز منابعی ندارد.

این مقام مسئول، تلاش و کار مضاعف در بستر تحریک رقابت و کاهش رانت را ضروری دانست و گفت: در اقتصادی که رقابت سالم وجود نداشته باشد مردم هم به جای مشارکت، به دنبال سفته بازی و دلالی می روند.

صالحی تصریح کرد: ما با ارزان کردن سوخت عملاً امکان قاچاق را فراهم می کنیم و به این موضوع توجه نداریم که همین حوزه می تواند برای جوانان ما اشتغالزایی ایجاد کند.  

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران ضمن مطرح کردن لزوم افزایش شیب قیمت حامل های انرژی قاچاق پذیر مانند گازوئیل گفت: ما می توانیم قیمت بنزین و گازوئیل را چهار ساله و دیگر حامل های انرژی را در یک بازه زمانی هفت ساله واقعی کنیم و به مردم هم اعلام کنیم.

صالحی رونق کسب و کارهای خورشیدی را مستلزم واقعی شدن قیمت حامل های انرژی دانست و گفت: ارزان کردن گوشت و برنج راهکار اصلی نیست بلکه باید قدرت خرید و درآمدها را با کنترل تورم افزایش داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۹۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان