//
کدخبر: ۲۹۹۵۶۵ //

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۶ بهمن)

دلار همانظور که پیش‌بینی شده بود معاملات امروز را در کانال ۲۶هزار تومان آغاز کرد و قیمت آن به ۲۶۲۰۰تومان افزایش یافت ولی با نزدیک شدن به ساعات پایانی روز عقب‌گرد زد و به ۲۶هزار تومان رسید؛ حالا با توجه به روند صعودی نرخ ارز طی دو هفته‌ متوالی تحلیلگران بر این باورند که زمان اصلاح قیمت بازار فرارسیده است.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا (۲۶ بهمن)
به گزارش فرتاک نیوز،

اواسط هفته پیش قیمت دلار بعد از مقاومت یکماهه در محدوده ۲۴هزار تومان در پی انتشار اخبار نگران‌کننده درمورد برجام و تقویت انتظارات افزایشی، به کانال ۲۵هزار تومان صعود کرد ولی ماندگاری زیادی در این قیمت نداشت.

اگرچه انتظار می‌رفت با توجه به تعطیلی روز چهارشنبه، بازار ارز در آخرین روز هفته نوسان چندانی را تجربه نکند اما برخلاف تصورات دلار ساعاتی از روز پنجشنبه تا ۲۵۸۰۰تومان هم صعود کرد و در نهایت با قیمت ۲۵۵۰۰تومان به کار خود در بازار نقدی پایان داد، ولی این پایان روند صعودی دلار نبود چراکه نوسان‌گیران توانستند نرخ این ارز را در معاملات پشت خطی روز جمعه تا ۲۶۲۰۰تومان بالا ببرند.

همانطور که انتظار می‌رفت دلار امروز به کانال ۲۶هزار تومان صعود کرد و قیمت آن تا ۲۶۲۰۰تومان افزایش یافت، به گفته تحلیلگران اگر قیمت دلار در این سطح حساس تثبیت می‌شد روند صعودی آن تا کانال ۲۷هزار تومان ادامه خواهد داشت، اما بازار از میانه روز رفتار دیگری در پیش گرفت که مورد انتظار و میل نوسان‌گیران نبود.

با افزایش حجم فروش و خروج بسیاری از معامله‌گران در قیمت ۲۶۲۰۰تومان از بازار ارز، این نرخ از حمایت کافی برخوردار نشد و درنتیجه بازار در ساعات پایانی روز شنبه عقبگرد زد و قیمت دلار به ۲۶هزار تومان کاهش یافت؛ با تغییر مسیر بازار و عدم موفقیت دلار در عبور از این سطح مقاومتی، پیش‌بینی صعود نرخ این ارز به کانال ۲۷هزار تومان با شکست رو‌به‌رو شد.

به گفته تحلیلگران اگر دلار بتواند دوباره به سطح ۲۵۸۰۰تومان برگردد بازار ارز وارد مسیر نزولی خواهد شد و احتمال کاهش قیمت تا ۲۴هزار تومان وجود دارد، اما درصورتی که این ارز از سطح ۲۶۳۰۰تومان عبور کند هدف بعدی معامله‌گران کانال ۲۷هزار تومان خواهد بود که در چنین شرایطی، کاهش قیمت دلار بعید به نظر می‌رسد.

دلار در انتظار تصمیم سرنوشت‌ساز

در این میان سرنوشت بازار ارز در گرو تصمیم ایران به توقف یا ادامه اجرای پروتکل الحاقی است، اگر تا سوم اسفند ماه تحریم‌ها لغو نشود ایران اجرای پروتکل الحاقی را متوقف خواهد کرد که در این صورت دلار رقم‌های بالاتری را خواهد دید؛ در این میان بسیاری از کارشناسان به توافق دو کشور بسیار امیدوارند و اگر این اتفاق رخ دهد احتمال سقوط دلار تا ۱۸هزار تومان نیز وجود دارد.

دومین روز حساس برای بازار ارز

دلار فردا هم روز حساسی پیش‌رو دارد چراکه همچنان انتظار معامله‌گران با نگاه به نرخ فعلی درهم یعنی ۷۲۱۰تومان افزایشی است و از طرف دیگر به دلیل فاصله بیش از ۱۰۰۰تومانی قیمت دلار در صرافی‌ملی و بازار آزاد، میل به خرید ارز بالا است و این اختلاف نرخ می‌تواند منجر به رشد بیشتر قیمت دلار شود؛ در چنین شرایطی اگر دلار باز هم موفق به عبور از سطح مقاومتی ۲۶۳۰۰تومان نشود، کاهش قیمت آن محتمل خواهد بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۹۵۶۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان