//
کدخبر: ۲۹۸۹۷۳ //

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱بهمن

دلار معاملات امروز را درحالی آغاز کرد که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته‌ کاهش یافته بود ولی در ادامه روز تحت تاثیر صحبت‌هایی که پیرامون برجام مطرح شده، باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت و تا ۲۴۷۰۰تومان پیش رفت.

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۱بهمن
به گزارش فرتاک نیوز،

روز گذشته دلار تا معاملات بعد از ظهر در قیمت ۲۴۲۰۰تومان ثابت ماند و معامله‌گران در انتظار واکنش آمریکا به بیانات مقام معظم رهبری درمورد برجام دست نگه داشته بودند تا اینکه در ساعات پایانی روز با انتشار مصاحبه بایدن که صراحتا اعلام کرده بود تحریم‌ها را برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره لغو نمی‌کند و ابتدا ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قطع کند، قیمت دلار تا ۲۴۷۰۰تومان افزایش یافت.

بعد از بسته شدن بازار نقدی، معامله‌گران نرخ اسکناس آمریکا را شبانه در معاملات پشت خطی تا ۲۴۸۰۰تومان بالا بردند و بسیاری از آن‌ها با فروش ارز در این قیمت و جبران زیان افت چند روزه از بازار خارج شدند؛ در راستای این روند افزایشی انتظارات تورمی برای صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان در بازار امروز قوت بیشتری گرفت.

در مقابل انتظارات افزایشی، برخی تحلیلگران هم معتقد بودند که رشد هیجانی دلار به روز بعد سرایت نخواهد کرد و بازار ارز مسیر نزولی در پیش خواهد گرفت که با شروع کار معاملات امروز و کاهش قیمت دلار به ۲۴۵۰۰تومان، این پیش‌بینی محقق شد.

حرکت دلار پابه‌پای اخبار برجام

اما این کاهش قیمت هم دوام چندانی نداشت و بازار ارز مجددا تحت تاثیر خبرهای مربوط به برجام در مسیر افزایشی قرار گرفت و دلار به ۲۴۷۰۰تومان رسید؛ حالا وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به بایدن اعلام کرده که یا باید سیاست شکست خورده ترامپ را متوقف و یا روی شکست های او چیزی بنا کنید.

حالا با ادامه کشمکش‌ بین ایران و آمریکا و موضع‌گیری‌های منفی دو طرف، بازار ارز با موج گسترده‌ای از انتظارات افزایشی و ناامیدی به بهبود روابط دیپلماسی طرف‌های برجامی روبه‌رو است؛ البته در این میان بازارساز سعی کرده با بی‌توجهی به این اخبار و ثابت نگه‌داشتن دلار در قیمت ۲۳۷۰۰تومان التهاب بازار ارز را کاهش دهد اما در چنین شرایطی مقابله با رشد قیمت دلار کار دشواری خواهد بود.

ضمن اینکه امروز نرخ درهم با رشد ۱۵۰تومانی به ۶۸۵۰تومان رسیده و این عامل هم در کنار اخبار سیاسی منفی، به افزایش قیمت دلار در بازار داخلی دامن زده؛ حالا بالارفتن سطح انتظارات تورمی معامله‌گران باعث شده بعد از حدود یک ماه قیمت دلار در معاملات پشت خطی به ۲۴۹۵۰تومان صعود کند که این زنگ خطری برای بازار ارز است زیرا با ادامه‌دار شدن افزایش نرخ درهم، این بار نمی‌توان به شکست نوسان‌گیران در رساندن دلار به قله ۲۵هزار تومان چندان امیدوار بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: اقتصاد آنلاین
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۸۹۷۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان