//
کدخبر: ۲۹۴۰۶۴ //

مشمولان سهام عدالت روش غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت‌نام کنند

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان گفت: مشمولان سهام عدالت روش غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت‌نام کنند.

مشمولان سهام عدالت روش غیرمستقیم در سامانه سجام ثبت‌نام کنند

ابوالفضل عباسچیان در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه طرح آزادسازی سهام عدالت از اردیبهشت امسال توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان خصوصی‌سازی) آغاز شد، افزود: در این مرحله به مشمولان فرصت داده شده بود که روش مدیریت سهام خود را که شامل روش مستقیم و غیرمستقیم بود، انتخاب کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: در روش مستقیم، مدیریت سهام به خود فرد منتقل شد ولی در روش غیرمستقیم مدیریت سهام به شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی منتقل شده و مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، سهامدار شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خواهند بود و مدیریت سهام این افراد توسط هیئت مدیره منتخب که توسط سهام‌داران و به روش الکترونیکی طی دو ماه آینده انتخاب خواهند شد، انجام می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه با تلاش مسئولان، شرکت سرمایه‌گذاری استان زنجان به‌ عنوان یکی از اولین شرکت‌های سرمایه‌گذاری در کشور، در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و سهام آن در حال معامله است، ادامه داد: در مجموع از تعداد ۷۹۲ هزار و ۵۵۹ نفر مشمولان نهایی سهام عدالت استان، ۴۱۱ هزار و ۶۱۷ نفر معادل ۵۲ درصد روش مستقیم و ۳۸۰ هزار و ۹۴۲ نفر روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان تصریح کرد: کسانی ‌که در موعد مقرر نسبت به انتخاب روش مدیریت سهام خود اقدام نکردند، به ‌صورت پیش‌فرض روش غیرمستقیم برای آن‌ها انتخاب شده است.

عباسچیان یادآور شد: کسانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، علاوه بر نقل و انتقال سهام و دریافت سود و نیز در انتخاب هیئت مدیره یا عضویت در هیئت مدیره باید در سامانه سجام ثبت‌نام کنند، زیرا از این پس مدیریت سهام این مشمولان توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انجام خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتخابات اعضای هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استان زنجان طی دو ماه آتی انجام خواهد شد، از همه مشمولانی که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند درخواست می‌شود که هرچه سریع‌تر و در صورت امکان از بسترهای فضای مجازی و اینترنتی در سامانه سجام ثبت‌نام کنند، زیرا شرط اول رای دادن، ثبت‌نام در سامانه سجام است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۴۰۶۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان