//
کدخبر: ۲۵۳۶۲۷ //

قیمت نفت به ۲۳.۶ دلار افزایش یافت

پس از اینکه روسای جمهور آمریکا و روسیه توافق کردند تا با هدف ثبات بخشی به بازار انرژی مذاکره کنند، قیمت نفت افزایش یافت و از کمترین رقم 18 سال گذشته فاصله گرفت.

قیمت نفت به 23.6 دلار افزایش یافت

به گزارش فرتاک نیوز به نقل از رویترز، پس از اینکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه توافق کردند تا با هدف ثبات بخشی به بازار انرژی مذاکره کنند، قیمت نفت افزایش یافت و از کمترین رقم 18 سال گذشته فاصله گرفت.

هر بشکه نفت برنت به 88 سنت افزایش 23.64 دلار فروخته شد، نفت برنت روز گذشته را با قیمت 22.76 دلار در هر بشکه به پایان برده بود که کمترین رقم از نوامبر 2002 به شمار می‌رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 1.47 دلار افزایش 21.56 دلار معامله شد. این نوع نفت روز گذشته را با قیمت 20.09 دلار در هر بشکه، کمترین قیمت از فوریه 2002 به پایان برد.

بازارهای نفتی به جز شیوع ویروس کرونا، پس از از هم پاشیده شدن توافق اوپک پلاس در کاهش تولید بیشتر در اوایل ماه مارس، با مشکل مضاعفی مواجه شده‌اند که رقابت عربستان و روسیه برای گرفتن سهم بیشتر از بازار است.

کرملین دیروز اعلام کرد پوتین و ترامپ در جریان یک گفتگوی تلفنی توافق کردند تا مقامات ارشد انرژی شان در مورد ثبات بخشی به بازارهای نفتی گفتگو کنند.

هرچند فروش‌های آتی شاهد بهبود است اما تعداد محموله های فیزیکی که در برخی از مناطق فروش می‌رود، تک رقمی است.

قیمت نفت طی سال جاری تاکنون حدود 60 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۳۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان