//
کدخبر: ۲۵۲۹۰۰ //

قیمت نفت دوباره صعودی شد

پس از آنکه رهبران کشورهای عضو گروه ۲۰ متعهد شدند که برای مقابله با تاثیرات منفی ویروس کرونا رقم قابل توجهی را به اقتصاد جهانی تزریق کنند، قیمت نفت به رغم نگرانی از افت شدید تقاضا امروز شاهد افزایش بود.

قیمت نفت دوباره صعودی شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از رویترز، رهبران کشورهای عضو گروه 20 متعهد شدند که به منظور مقابله با از بین رفتن فرصت های شغلی و کاهش درآمدها در نتیجه شیوع ویروس کرونا بیش از 5 تریلیون دلار به اقتصاد جهانی تزریق کنند و «هر کاری لازم است برای فائق آمدن به همه گیری ویروس» انجام دهند.

قیمت نفت برنت پس از کاهش شدید در طی 4 هفته گذشته امروز با 50 سنت معادل حدود 2 درصد افزایش به 26 دلار و 84 سنت رسید و در مسیر ثبت رشد هفتگی جزئی قرار گرفت. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز با 60 سنت معادل 2.7 درصد افزایش به 23 دلار و 20 سنت رسید و در مسیر رشد هفتگی حدودا 3 درصدی قرار گرفت.

قیمت هر دو شاخص نفتی از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون حدود 60 درصد افت داشته است.

آمریکا اکنون از نظر تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا از کشورهای چین و ایتالیا پیشی گرفته و اصلی ترین کانون شیوع کرونا در جهان به شمار می رود. تعداد افراد تحت بستری در آمریکا طی روزهای اخیر افزایش یافته و این کشور با کمبود تجهیزات پزشکی، کادر درمانی و تخت های بیمارستانی مواجه است.

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: «درگیر شدن آمریکا با کرونا بیشترین تاثیر را بر میزان تقاضا برای نفت خواهد داشت و آمارهای تولید ناخالص داخلی این کشور نشان می دهد که میزان تراکم و شلوغی در شهرهای بزرگ آمریکا 82 درصد کاهش یافته است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۹۰۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان