//
کدخبر: ۲۴۳۶۹۴ //

۱۵۳ پروژه صنعت آب و برق در کشور بهره برداری شد

وزیر نیرو گفت: ۱۵۳ پروژه بزرگ صنعت آب و برق تاکنون در قالب پویش الف - ب - ایران بهره برداری شد که سهم مازندران ۹ پروژه است.

۱۵۳ پروژه صنعت آب و برق در کشور بهره برداری شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 رضا اردکانیان بعدازظهر پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر ساری از طریق سد شهید رجایی با اشاره به اینکه پویش هر هفته الف -ب- ایران این پویش را نشانه قدردانی از توفیق بزرگی است که نصیب صنعت آب و برق شده است، افزود: در این پویش تمرکز بر روی طرح‌هایی است که افتتاح و بهره برداری می‌شوند.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر تصریح کرد: تاپایان سال وعده کردیم ۲۲۷ پروژه بزرگ را با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد تومان بهره برداری کینم و امروز در مازندران یکصد و پنجاه و سومین پروژه در مجموع با سرجمع اعتباری و سرمایه گذاری ۲۳ هزار میلیارد تومان بهره برداری شده است.

اردکانیان ۹ پروژه را سهم استان مازندران بیان کرد و گفت: آبرسانی به ۵۶ روستا در مناطق مختلف استان مازندران که ۴۵۲ هزار نفر از جمعیت را را پوشش می‌دهد.

وی دو سد لاستیکی در بابلسر و فریدونکنار، دو نیروگاه مقیایس کوچک با ظرفیت ۵۰ مگاوات در بابلسر و بابل از دیگر پروژه‌های افتتاح شده در مازندران برشمرد و گفت: پروژه تأمین آب شرب سالم و پایدار برای مرکز استان مازندران از دیگر طرح‌ها است.

اردکانیان یادآور شد: در پویش آ – ب تمرکز بر روز طرح‌هایی است که افتتاح می‌شود و بزودی پروژه بزرگ سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق بهره برداری می‌شود.

وزیر نیرو یادآور شد: ۱۷۶ پروژه توسط وزارت نیرو در بخش‌های مختلف آب و برف و فاضلاب مازندران با پیشرفت ۴۶ درصدی در دست اجرا دارد و برای آن ۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همه دولت‌های پس از انقلاب به مدد منابع انسانی غنی که در صنعت آ ب و برق وجود دارد، یکی از زرینترین کارنامه‌ها را بین کشورهای جهان داشته است.

اردکانیان یادآور شد: دسترسی به آب سالم، نیروی برق، شبکه‌های بهداشتی جمع آوری فاضلاب از جمله خدمات صورت گرفته است و در حال حاضر ۸۵ درصد جمعیت شهری دنیا و ۵۳ درصد جمعیت روستایی جهان از آب سالم بهرمند هستند اما در ایران ۷۶ درصد روستاییان و ۱۰۰ درصد شهروندان ۱۰۰ درصد از آب آشامیدنی سالم و پایدار برخوردار هستند.

وزیر نیرو با اشاره به ظرفیت بالای مازندران در زمینه آب‌های سطحی گفت: تاکنون فقط ۱۰ درصد ۴.۵ میلیارد مترمکعب آب‌های سطحی استان توسط ۱۰ سد ذخیره سازی می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به طرح‌های اجرایی در استان خواستار سرعت بخشی به این طرح‌ها شد و گفت: سدهای گلورد و هراز ۷۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌ها را جمع آوری و مدیریت خواهند کرد و ۱۰ سد در دست اجرا نیز ۶۵۰ میلیون مترمکعب از آب‌های سطحی را مدیریت خواهند کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۳۶۹۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان